چه مقدار از کالاهای شرکت‌ها درآتش‌سوزی اسلام‌قلعه بیمه مسئولیت بودند؟

چه مقدار از کالاهای شرکت‌ها درآتش‌سوزی اسلام‌قلعه بیمه  مسئولیت بودند؟

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترانزیت اتاق بازرگانی خراسان رضوی در تشریح میزان خسارت ناشی از حادثه آتش سوزی اسلام قلعه به شرکت‌های ایرانی گفت: حدود ۶ هزار تن مواد سوختی و ۱۱ هزار تن مواد غیرسوختی از بین رفته است. ۳۸ کامیون ایرانی و ۹۰ کانتینر نیز در این حادثه سوخته‌اند.

به گزارش چابک آنلاین، احمد زمانیان یزدی، افزود: ضمن اینکه، حدود ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ کامیون افغانستانی تحت تعهد شرکت‌های ایرانی نیز از بین رفته و بار خسارت آن به شرکت‌های مذکور تحمیل شده است.

وی ادامه داد: با گذشت نزدیک به دو ماه از آن حادثه و علی رغم اینکه ما از سوی اتاق بازرگانی و انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین المللی استان موضوع را پیگیری کردیم، خسارت‌ها همچنان پابرجاست و جبران لازم از این بابت برای شرکت‌های زیان‌دیده، صورت نگرفته است.

وی افزود: از ۳۵ کامیون ایرانی که در آن حادثه دچار حریق شد، ۱۸ کامیون دارای بیمه بدنه بوده‌اند و خسارت از سوی شرکت‌های بیمه به آنها پرداخت شده است؛ اما تعدادی از کامیون‌ها فاقد بیمه بوده‌اند. طی جلسه‌ای که در استانداری با حضور نماینده وزارت امور خارجه، گمرک و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار شد، به بحث خسارت‌ به کالاها و کامیون‌های فاقد بیمه اشاره نمودیم. در نهایت درباره خسارت به کالاها، بنا شد با توجه به اینکه شرکت های حمل و نقل «بیمه مسئولیت» را برای بخشی از کالاها اخذ کرده بودند، آمار مربوط به آنها را جمع بندی و به شرکتهای بیمه اعلام نماییم تا از سختگیری و مانع تراشی بیمه‌ها در این زمینه خودداری شود و روند پرداخت خسارت تسهیل گردد و در نهایت خسارت کالاهایی که از بین رفته اما دارای بیمه بوده‌اند، پرداخت شود.

زمانیان خاطرنشان کرد: درباره آن بخش از کالاها و کامیون هایی که در حادثه آتش سوزی اسلام قلعه دچار خسارت شده و فاقد بیمه هستند نیز، درخواست کردیم که موضوع از طریق وزارت امور خارجه و سرکنسولگری ایران در افغانستان پیگیری شود تا خسارت ها از آن کشور اخذ گردد. این اتفاقی است که در افغانستان رخ داده و مسئولیتش با دولت آن کشور است و آن ها باید پاسخگوی این موضوع باشند.

 

ارسال نظر