شناسه خبر : 15169

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه سهام برای شرکت‌های بیمه‌ای توجیه اقتصادی ندارد

بیمه سهام برای شرکت‌های بیمه‌ای توجیه اقتصادی ندارد

مدیرسرمایه گذاری و امور سهام شرکت بیمه البرز، اظهارکرد: بهترین پرتفویی را که در بازار سرمایه می‌توان بیمه کرد پرتفوی صندوق‌های شاخص است زیرا ترکیب آنها همانند ترکیب بازار است و متناسب با شاخص بالا و پایین می‌شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"احمد احمد آبادی" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: طراحی ابزارهایی که بتواند ارتباط بین سیستم بانکی، بازار سرمایه وصنعت بیمه را بهم مرتبط کند پیچیدگی های خاص خودرا هم دارد.

وی تصریح کرد: اوراق تبعی که درحال حاضر در بازار سرمایه وجود دارد همان کار بیمه سهام را انجام می دهد یعنی یک بیمه سهم است و سرمایه گذار با خرید اوراق تبعی سهم خودرا درسررسید به قیمت مشخص می فروشد یا مابه التفاوت سود را دریافت می کند.

مدیرسرمایه گذاری و امور سهام شرکت بیمه البرز، با بیان اینکه از اوراق تبعی به عنوان بیمه سهام یاد می شود، افزود: بیمه سهام امکانپذیر است اما مسئله مهم نرخ بیمه نامه است که با توجه به اینکه ریسک بازار سرمایه  بالا و نوسانات آن زیاد است نرخ گذاری این نوع بیمه نامه بالا خواهد بود.

مدیرسرمایه گذاری و امور سهام شرکت بیمه البرز، اذعان داشت: در همین دوره ای که بازار از اوج تا محدوده شاخص فعلی رسید بسیاری از شرکت ها 60 تا 70 درصد ریزش داشتند ولی صندوق های شاخص 18 درصد ریزش داشتند.

احمدآبادی خاطرنشان کرد که، برای اینگونه پرتفوی ها می توان بیمه نامه صادر کرد اما هزینه بیمه نامه باتوجه به شرایط بازار سرمایه بالا خواهد بود که برای بیمه گذار توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: استراتژی طراحی یک ابزارمالی نرخ گذاری و ضریب خسارت آن رشته بیمه ای است، در بازار سرمایه پرتفوی بالا یا پایین می رود که برای همه یکسان است.

مدیرسرمایه گذاری و امور سهام شرکت بیمه البرز، افزود: در بیمه نامه های دیگر احتمال وقوع خسارت درصد مشخصی است اما در بازار سرمایه همه کسانی که بیمه نامه را خریداری کرده اند همزمان خسارت می بینند و این موضوع ریسک بیمه نامه را برای بیمه گر بالا می برد.

 

ارسال نظر