شناسه خبر : 15052

اختصاصی چابک آنلاین؛

سهام شرکت‌های بیمه‌ای برای سهامداران جذاب است

سهام شرکت‌های بیمه‌ای برای سهامداران جذاب است

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو، بیان کرد: درحال حاضر دارایی‌های قابل توجهی در اختیار شرکت‌های بیمه‌ای است اینکه شرکتی بتواند از این دارایی‌ها بازدهی مناسبی بگیرد به مدیریت شرکت‌ها بر می‎‌گردد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"احسان مرادی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: با بررسی صورت های مالی شرکت های بیمه ای متوجه می شوید که حاشیه سود فعالیت های بیمه ای عدد قابل توجهی نیست و عمده استقبال سهامداران از شرکت های بیمه ای در یکسال گذشته دلایل دیگری دارد.

وی یکی از دلایل این استقبال را املاک و مستغلات قابل توجه برخی از شرکت ها برشمرد و افزود: ارزش جایگزینی این دارائیها در چندسال گذشته به دلیل شرایط تورمی به شدت افزایش یافت و فروش آنها می تواند برای شرکت ها بازدهی خوبی داشته باشد.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو، اظهارکرد: یکسری از شرکت های بیمه ای در بازارسهام پرتفوی بورسی خوبی از گذشته داشتند یا ایجاد کردند که با توجه به رشد خوب بازار با رشد خوبی مواجه شد.

مرادی با بیان اینکه این دوعامل باعث استقبال سهامداران از شرکت های بیمه ای شده، گفت: اینکه در سنوات آتی هم این اتفاق بیفتد به مدیریت و هیات مدیره شرکت های بیمه ای بستگی دارد که از این پایه ای که ساخته شده بتوانند به نحو احسن استفاده کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو، با بیان اینکه شرکت های بیمه ای از این پس از یکدیگر متمایز می شوند، افزود: مدیریت برخی از شرکت ها می توانند از این پایه ای که در اختیار دارد استفاده کرده و دارایی ها را مولد کند و سود بسازد و برخی در این حوزه موفق نخواهند بود.

مرادی سهام شرکت های بیمه ای را با توجه به شرایط کنونی برای سهامداران جذاب دانست و اظهارکرد: شرکت های بیمه ای در تیرماه سود قابل توجهی تقسیم می کنند یا برای افزایش سرمایه استفاده خواهند کرد و فعلا اندوخته خوبی ایجاد شده است.

وی اذعان داشت که، درگذشته با سرمایه شرکت های بیمه ای می شد تخمینی از سودآوری شرکت بدست آورد ولی الان دیگراینکار دشوار شده زیرا بسته به اینکه مدیریت شرکت چگونه از دارایی های در اختیار خود استفاده کند سودآوری متفاوتی خواهند داشت که می تواند به شدت باهم متفاوت باشد.

 

ارسال نظر