همیاران محیط زیست زیر پوشش حمایت بیمه‌ای قرار گرفتند

همیاران محیط زیست زیر پوشش حمایت بیمه‌ای قرار گرفتند

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سه هزار محیط‌بان از عرصه‌های طبیعی کشور حراست می‌کنند که این میزان باید به هشت هزار نفر افزایش یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ جمشید محبت خانی اظهار داشت: با وجود کمبود محیط بان هم اکنون این سازمان حراست از عرصه های چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست را با تمامی توان انجام می دهد و هیچ کدام از این مناطق خالی از محیط بان نیست. 

وی خاطرنشان کرد: شمار محیط بانان در خراسان شمالی از میانگین کشوری پایین تر است، در این استان کمتر از ۶۰ نفر محیط بان فعال هستند البته تلاش داریم تا سال آتی، شمار محیط بانان به میانگین کشوری برسد. 

وی با اشاره به اینکه تنها حدود هفت درصد از عرصه های خراسان شمالی جزو مناطق چهار گانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است گفت: در این استان ۱۹ پاسگاه دایر شده است که از این تعداد ۹ پاسگاه غیرفعال است.

وی درباره استفاده از سلاح به وسیله محیط بانان گفت: به یقین فردی که به عنوان محیط بان از جان حیوان و حیات وحش صیانت می کند به هیچ عنوان بی توجه به جان انسان نیست، هر چند که او شکارچی متخلف باشد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: در جایی که شکارچی متخلف به سمت محیط بان شلیک کرده و جان او را تهدید می کند، محیط بان به ناچار و برای دفاع از خود از سلاح استفاده می کند. 

محبت خانی در ادامه اظهار داشت: همیاران محیط زیست زیر پوشش حمایت بیمه‌ای قرار گرفتند و خسارت‌های احتمالی آنان در حادثه‌های مختلف جبران می‌شود. 

وی گفت: همیاران و دوستدار طبیعت در حادثه های مختلف بویژه در حادثه های آتش سوزی، در عرصه ها حضور یافته و ایثارگرانه فعال دارند اما تاکنون از بیمه بهره ای نداشتند.

وی خاطرنشان کرد: همیاران محیط زیست بدون هیچ چشم داشتی و بدون مراوده مالی با محیط زیست ارتباط داشته و در سانحه های آتش سوزی برای مهار حادثه همکاری دارند و البته تاکنون حمایت از این افراد و جبران خسارت های جانی جایگاه قانون نداشت اما اکنون زیر پوشش بیمه قرار می گیرند. 

وی افزود: بر اساس آیین نامه ای که هفته پیش به تصویب هیات دولت رسید، همیاران که اطلاعات آنان در سامانه به ثبت رسیده در صورتی که جان خود را از دست دهند و در حین انجام وظیفه دچار مصدومیت شوند، سازمان حفاظت محیط زیست و یا سازمان جنگل ها خسارت ناشی از فوت و هزینه های درمانی فرد مصدوم را پرداخت می کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست خاطرنشان کرد: همچنین در مهار آتش سوزی ها، شماری از افراد جان خود را از دست داده و یا مصدوم شده اند. 

وی افزود: در سال های پرباران مثل پارسال و امسال، پوشش گیاهی در عرصه ها خوب بوده و این امر بستری برای وقوع آتش سوزی در فصل گرما شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط زیست در سفر ۲ روزه به خراسان شمالی از مناطق تحت مدیریت این سازمان در این استان بازید و وضعیت آن را مورد بررسی قرار می دهد.

 

ارسال نظر