شناسه خبر : 14727

اختصاصی چابک آنلاین؛

امکان دریافت خسارت از بیمه به راحتی وجود ندارد

امکان دریافت خسارت از بیمه به راحتی وجود ندارد

مدیرعامل شرکت بیمه ملت معتقد است که مدیریت ریسک جزو نقاط خیلی مهمی است که در صنعت بیمه خیلی به آن توجه نشده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "اسماعیل دلفراز"، در آیین رونمایی از فصلنامه تحول دیجیتال، گفت: صنعت بیمه خیلی با فناوری ‌های نوین آشنا نیست و وارد این فن آوری ها نشده و از این ظرفیت ها نتوانسته استفاده کند.!

به گفته وی، فضای فناوری اطلاعات باعث می شود که شرکت های بیمه ای محصولات خود را با مطالعه دقیق و با مدیریت ریسک بیشتری ارائه دهند که این مساله قیمت تمام شده محصول راکاهش خواهد داد.

مدیرعامل شرکت بیمه ملت، بیان کرد: خدمات صنعت بیمه خیلی هم در دسترس نیستند یعنی خدمات وجود دارد اما امکان دریافت خسارت از شرکتهای بیمه ای  به راحتی وجود ندارد.

دلفراز، عنوان کرد: بانک‌ها سریعتر از صنعت بیمه با فناوری اطلاعات ارتباط برقرار کردند  و صنعت بیمه هم باید به سمتی برود که محصولات را با کمترین هزینه و مدت زمان والبته  شفاف در دسترس عموم قرار دهد.

وی،تصریح کرد: فناوری اطلاعات باید در صنعت بیمه جایگاه  خود را پیدا کند زیرا نسل جدید نسلی نیست که بخواهد به صورت سنتی بیمه نامه بخرد و یا خسارت دریافت کند این اتفاق در سایر صنایع افتاده و لاجرم در صنعت بیمه هم خواهد افتاد.

مدیرعامل شرکت بیمه ملت، اظهار کرد: هوش مصنوعی به عنوان یک زیر ساخت نهایی برای جمع آوری اطلاعات اثرگذار است و صنعت بیمه به دلیل عدم داشتن اطلاعات کافی در ارائه نرخ و شرایط خیلی موفق نبوده است. 

دلفراز، به حادثه خیز بودن کشور و تشکیل صندوق بیمه حوادث طبیعی اشاره کرد و افزود: وجود دیتاها باعث خواهد شدتا در مدیریت ریسک از آن استفاده بهتری  کرد و نرخ  بهتری را هم به مردم ارائه داد.

 

ارسال نظر