شناسه خبر : 14006

قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان تا ۲ هفته دیگر نهایی می‌شود

قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان تا ۲ هفته دیگر نهایی می‌شود

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از انعقاد قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان تا ۲ هفته دیگر خبر داد و گفت: از آنجا که کرونا جزو بیماری‌ها محسوب می‌شود، اگر شخصی بستری شود هزینه‌ها از بیمه تکمیلی موجود قابل تامین است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، علی الهیار ترکمن درباره پرداخت هزینه های درمان کرونای فرهنگیان افزود: تاکنون در هیچ کدام از شرکت هایی که بیمه تکمیلی ارایه می کنند، سرفصل جداگانه ای تحت عنوان کرونا وجود ندارد، برخی شرکت ها پیشنهادهای ویژه ای داده اند اما در چارچوب بیمه های تکمیلی نیست.

وی ادامه داد: اما از آنجا که کرونا جزو بیماری ها محسوب می شود، اگر شخصی بستری شود هزینه هایش از بیمه تکمیلی موجود قابل تامین است. امسال هزینه درمان تعدادی از فرهنگیان که کارشان به بستری کشیده شده بود را پرداخت و به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ کردیم که حتما باید کرونایی ها را در اولویت ویژه خودشان قرار دهند.

 معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین درمورد جزییات قرارداد جدید بیمه تکمیلی فرهنگیان اظهار داشت: قرارداد فعلی پایان آذرماه به اتمام می رسد. استعلام قیمت از شرکت ها را شروع کردیم و دو هدف مشخص داشتیم. نخست آنکه فعالیت های ما محدود نشود و بتوانیم همان ۱۳ فعالیت بلکه بیشتر از آن را ارائه کنیم و دوم آنکه شوک قیمتی برای فرهنگیان نداشته باشیم.

الهیار ترکمن افزود: با توجه به موارد مشخص شده، استعلام قیمت ها انجام و در راستای صرفه و صلاح فرهنگیان اقدام می کنیم.

وی درباره تغییر از روش صندوقی به بیمه گری نیز گفت: قطعا تغییر از روش صندوقی به بیمه گری یک شوک قیمتی را ایجاد می کند، ما در حال بررسی هستیم که ببینیم این میزان چقدر است و تا چه اندازه با توان مالی فرهنگیان همخوان است یا چقدر متقاضی وجود دارد. همه این موارد را بررسی و در قرارداد جدید لحاظ می کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تا دوهفته دیگر وارد قرارداد جدید می شویم.

 

ارسال نظر