شناسه خبر : 13937

اختصاصی چابک‌آنلاین؛

رقم اخذ عوارض و مالیات از صنعت بیمه در سال ۱۴۰۰ بالاتر هم رفته است

رقم اخذ عوارض و مالیات از صنعت بیمه در سال 1400 بالاتر هم رفته است

مدیرعامل شرکت بیمه سرمد،یکی ازموفقیت‌های صنعت بیمه دریک سال اخیررا درزمینه فروش بیمه نامه های خرد و حضوراستارت آپ‌ها و کارگزاری‌های آنلاین برشمرد وگفت: شرکت‌های بیمه ای ازاین فضا استفاده کردند و بیمه نامه مختص کرونا وبیمه نامه‌های نو ظهور، برحسب نیاز مشتری ارائه شد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، "مهدی مهدوی" درگفت و گو با چابک آنلاین، گفت: در یکسال گذشته شیوع ویروس کرونا به صورت خیلی جدی روی عملیات بیمه گری و تمامی کسب و کارها تاثیر گذاشته  و این تاثیرمثبت و هم منفی بوده است.

وی، با اشاره به شیوع ویروس کرونا و بالارفتن سطح بهداشت جامعه در بین عموم مردم، افزود: یکسری از هزینه های غیرضروری در حوزه درمان تا حد قابل توجهی کم شده و در بخش بیمه نامه های شخص ثالث به دلیل کاهش ترددها از حجم خسارت تصادفات نیز کاسته شده که در صنعت بیمه بسیار تاثیر گذاربوده است.

مدیرعامل شرکت بیمه سرمد خاطرنشان کرد که در بعضی ازرشته های بیمه ای از جمله بیمه نامه عمر زمانی به دلیل افزایش تعداد فوت ناشی از ویروس کرونا هزینه های خسارت بالاتر رفته است.

وی،با اشاره به رکود اقتصادی پیش آمده در بسیاری از کسب و کارها به دلیل شیوع ویروس کرونا، گفت: این موضوع باعث شده تا بسیاری از مشاغل و صنایع درپرداخت مطالبات شرکت های بیمه ای دچار مشکل شوند.

مهدوی،یکی از مشکلاتی که صنعت بیمه همواره با آن درگیر است را اخذ عوارض و مالیات برشمرد و ادامه داد: با وجود تلاش بسیار سندیکای بیمه گران در این حوزه، اما عوارض و مالیات همچنان در قانون وجود داردومبلغ آن  در سال 1400 بالاتر هم رفته و تمامی این موارد باعث می شوند که عدد ضریب خسارت در صنعت بیمه کاهش نیابد.

مدیرعامل شرکت بیمه سرمد اذعان داشت که یکی از موفقیت های صنعت بیمه در این یک سال درزمینه صدور بیمه نامه های خرد و حضور استارت آپ ها و کارگزاری های آنلاین بود که به آرامی در صنعت بیمه جا بازکرده و این فضا را به اشخاص دادند که با دید بازتر و بررسی جامع تر بتوانند انتخاب کنند.

مهدوی افزود: کارگزاریهای آنلاین به فضای خرد فروشی کمک بسیار زیادی کردند و شرکت های بیمه ای هم سعی کردند که از این فضا استفاده کنند که یکی از مستندات این امر، فروش بیمه نامه های مختص کرونا  و بیمه نامه های نو ظهوری است که برحسب نیاز مشتری توسط شرکت های بیمه ای در این مدت ارائه شده است.

مدیرعامل شرکت بیمه سرمد معتقد است که جریان های بیرون صنعت بیمه به سرعت درحال تغییر است ولی صنعت به دلیل یکسری قوانینی که در آن حاکم است و سعی در رعایت آنها دارد اندکی با تاخیر به تغییرات محیطی پاسخ می دهد.

مهدوی، با بیان اینکه شرکت های بیمه ای در زمینه بیمه نامه های تکمیل درمان با مشکلاتی روبرو هستند، تصریح کرد: حوزه درمان همانند خودرو یا آتش سوزی نیست که ده سال ممکن است خسارتی وارد نشود خدمات در درمان هرماه اتفاق می افتد و هنوز هیچگونه روش منظمی بین سازمان های ارائه دهنده خدمات وجود ندارد.

وی تاکید کرد: سامانه های بیمارستانی و مراکز ارائه دهنده خدمات درمانی، ارتباطی با سیستم های بیمه ای ندارند  و شرکت های بیمه ای همچنان باید اوراق دفترچه درمانی بیمه گذار را دریافت کنند تا بتوانند خسارت پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت بیمه سرمد خاطر نشان کرد که اگر ارتباط مابین پزشک و داروخانه و شرکت بیمه گر در یک سامانه ای گردش اطلاعاتی داشته باشد هم رضایتمندی بالامی رود و هم تقلب  در این حوزه به مراتب کمتر می شود.

مهدوی در پاسخ به این سوال که آیا اراده ای به ایجاد تغییرات بنیادی در صنعت بیمه وجد دارد یا خبر؟، گفت: قطعا این اراده وجود دارد و یکی از دغدغه های شرکت بیمه سرمد به عنوان یک شرکت جوان ولی با پوشش بیمه ای جامعه ای بالغ بر 600 هزار بیمه شده درمانی این است که باید راهکاری داشته باشد تا این خدمت را خیلی سهل تر و مطمئن تر در اختیار بیمه گذاران خود قراردهد.

ارسال نظر