شناسه خبر : 13634

رقم خسارت پرداختی به زلزله‌زدگان قطور از طریق بیمه به ۵۷۰ میلیارد ریال می‌رسد

رقم خسارت پرداختی به زلزله‌زدگان قطور از طریق بیمه به ۵۷۰ میلیارد ریال می‌رسد

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون بیش از ۴۱۰ میلیارد ریال خسارت به زلزله‌زدگان قطور خوی از طریق بیمه پرداخت شده که این رقم به بیش از ۵۷۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

به گزارش چابک آنلاین، عارف خدرلو در نشست مشورتی دهیاران آذربایجان‌غربی افزود: پرداخت خسارت به زلزله زدگان اسفند سال گذشته منطقه قطور خوی همچنان ادامه دارد و روند پرداخت تسریع یافته است.

وی با بیان اینکه با حمایت استاندار آذربایجان‌غربی، این استان رتبه نخست ضریب نفوذ بیمه را به خود اختصاص داده، اضافه کرد: همین امر موجب شد تا بخشی از مشکلات زلزله زدگان منطقه مرزی قطور خوی رفع شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سال جاری برای بیمه هر واحد روستایی هزینه ۷۰۰ هزار ریالی دریافت خواهد شد که در صورت بروز خسارت رقم ۵۰۰ میلیون ریال به هر واحد پرداخت می‌شود.

خدرلو ادامه داد: ساخت و سازهای غیرمجاز داخل و خارج از محدوده روستاها یکی از دغدغه دهیاری‌هاست که متاسفانه تبعات ساخت و ساز خارج از محدوده هر از گاهی متوجه دهیاری‌ها است که سبب ایجاد و بروز مشکل برای مدیریت روستایی می شود.

وی با بیان این که دهیاری‌ها نیازمند چارت سازمانی، کد اجرایی و حمایت مجلس شورای اسلامی هستند، اظهار داشت: طرح هادی بیش از ۸۰۰ روستا در سطح استان نیازمند بازنگری است که همین موضوع یکی از دلایل ساخت و ساز غیرمجاز در روستاها است.

 

ارسال نظر