شناسه خبر : 13314

۲۷۹ میلیون ریال غرامت به دامداران بیمه‌گذار پرداخت شد

۲۷۹ میلیون ریال غرامت به دامداران بیمه‌گذار پرداخت شد

کارشناس بیمه بانک کشاورزی خراسان شمالی گفت: ۵۹ راس دام استان به علت حمله وحوش از ابتدای سال زراعی گذشته تاکنون تلف شدند که در این زمینه ۲۷۹ میلیون ریال غرامت به دامداران بیمه‌گذار پرداخت شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، سعید وظیفه شناس، اظهار داشت: پرداخت غرامت به دامداران با عامل خسارت حمله وحوش ادامه دارد.

وی افزود: در سال زراعی ۹۷-۹۸ هم ۲۵۴ راس دام بیمه شده، در حمله وحوش تلف شد که در این زمینه بیش از ۶۲۳ میلیون ریال غرامت به دامداران پرداخت شد.

وظیفه شناس اظهار داشت: در سال زارعی ۹۷-۹۸،  ۳۷ درصد از خسارت وارد شده به دام های بیمه شده، مربوط به حمله وحوش بوده است.

کارشناس بیمه بانک کشاورزی خراسان شمالی افزود: در بیمه دام، ۱۰۰ درصد تعهد بیمه به بیمه گذار پرداخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: حق بیمه پایه گوسفند سبک وزن با هزینه هویت گذاری برای هر راس ۵۹ هزار و ۴۵۵ ریال و حداکثر تعهد غرامت، ۱۴ میلیون و ۳۲۰ هزار ریال است.

وی با اشاره به اینکه گزینه های مختلف برای بیمه و دریافت غرامت خسارت وارد شده به دام وجود دارد افزود: حق بیمه تکمیلی گزینه ۲ برای بیمه هر راس گوسفند سبک وزن روستایی ۱۸۸ هزار و ۸۱۲ ریال و حداکثر تعهد چهار میلیون و ۶۴۹ هزار و ۷۰۴ ریال است.  

کارشناس بیمه بانک کشاورزی خراسان شمالی درباره خسارت های وحوش به کشاورزان استان گفت: صندوق بیمه کشاورزی آن بخش از خسارت هایی را جبران می کند که تولیدکننده نقش و اختیاری در جلوگیری از وقوع آن ندارد و آن بخش از خسارت های بخش کشاورزی که قابل مدیریت توسط تولیدکننده است، در گزینه های بیمه نیامده است.

اداره کل حفاظت محیط زیست هم بخشی از خسارت های مربوط به حمله و خسارت های وحوش به دام دامداران را پرداخت می کند.

امسال گزارش هایی از حمله پلنگ و سایر وحوش به دام های روستاییان گزارش شده است که در این حادثه ها شماری از دام  ها تلف شدند.

 

ارسال نظر