شناسه خبر : 12863

کارکنان استخرها برای بیمه بیکاری معرفی شدند

کارکنان استخرها برای بیمه بیکاری معرفی شدند

فرید فتاحیان گفت: ورزشکاران حقوقی ندارند و پولی که به آن‌ها پرداخت می‌شود تحت عنوان ایاب ذهاب است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو، در مورد پرداخت حقوق به بازیکنان تیم ملی واترپلو اظهار کرد: بازیکنان ما حقوقی ندارند، پولی که به آن‌ها پرداخت می شود تحت عنوان ایاب ذهاب است. به هر حال نه تنها ورزشکاران ما بلکه تمامی کشور با این شرایط دست به گریبان هستند و این مشکلات فقط برای ملی‌پوشان شنا و واترپلو نیست.

فتاحیان در ادامه درخصوص آغاز اردوهای تیم ملی واترپلو گفت: برای آغاز تمرینات صحبت کرده‌ایم و جلساتی هم برگزار شده است. راه‌کارهایی هم در نظر گرفتیم که به فدراسیون پزشکی ورزشی برای مطرح شدن در ستاد مبارزه با کرونا ارائه کردیم. اگر موافقت کنند می‌توانیم تمرینات را به شکل متمرکز یعنی بازیکنان تهرانی در تهران و شهرستانی‌ها هم در شهرهای خود آغاز کنیم. البته باز هم به صورت محدود خواهد بود چون در این وضعیت نمی‌توان بی محابا کار را آغاز کرد. باید تمهیدات خاصی را در شرایط و در زمان خاصی داشته باشیم.

وی ادامه داد: امیدوار هستیم تا اواخر شهریور این تشکیل اردوها به سرانجام برسد. برای این منظور تلاش می‌کنیم ولی نه اینکه این قضیه قطعی باشد. همه این‌ها مستلزم این است که ستاد مقابله با کرونا راهکارهای پیشنهادی ما که در جلسات مطرح می‌شود  را بپذیرد. می‌دانید که هنوز هم روی باز شدن استخرها بحث وجود دارد و هنوز استخرهای سرپوشیده باز نشده اند. ما هم زمانی کار را آغاز می‌کنیم که مجوزهای لازم را بگیریم.

دبیر فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در پاسخ به این سوال که آیا با آغاز اردوها حقوق به ورزشکاران پرداخت می‌شود گفت: ما همیشه مبلغی را تحت عنوان ایاب ذهاب برای بازیکنان داشته‌ایم اکنون هم که اردوها آغاز شود لحاظ خواهد شد. برخی از ورزشکاران کم لطفی می‌کنند. مستندات ما دفاعیات ماست. البته خود من اعتقاد دارم که این مبالغ در شان ورزشکاران ملی هیچ رشته‌ای نیست نه تنها برای شنا و واترپلو ولی باید شرایط کشور را نیز حاظ کرد.

وی افزود: در حال حاضر در این شرایط استخرها تعطیل است، مردم  بی کار شدند و این مشکلات مختص ورزشکاران نیست. حدود ۲۵ تا ۳۰ هزار مربی و ناجی بیکار شده‌اند. کارکنان استخرها را که سال‌ها مشغول بودند را به بیمه بیکاری معرفی کردیم. به کارمندان فدراسیون که سال‌ها در این مجموعه بودند تنها حقوق پایه علی الحساب پرداخت شده است که دلیل آن هم شرایط خاص کشور است. موضوعی نیست که تنها ما با آن دست به گریبان باشیم.

وی در ادامه در خصوص آغاز اردوهای تیم ملی واترپلو خاطرنشان کرد: البته برای آغاز اردوها باید آینده را هم متصور بود. زمانی باید اردوها شروع شود که رویدادی را در پیش داشته باشیم. در غیر اینصورت اولین افرادی که بعه آغاز اردوها معترض می‌شوند همین ورزشکاران هستند. می‌گویند این همه راه برویم و بیاییم و زحمت بکشیم ولی رویدادی نباشد. در حال حاضر هم استخر روباز هست اگر بخواهند می‌توانند تمرین کنند. ما هم تلاش می‌کنیم اگر ستاد مقابله با کرونا در ورزش مجوز داد اردوها را کم کم آغاز کنیم تا ملی‌پوشان شنا کنند. مربیان هم چند تمرین که برخورد زیادی نداشته باشد به آنها بدهند. اینها کارهایی است که از دست فدراسیون بر می‌آید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چیزی تحت عنوان حقوق به ورزشکاران پرداخت نمی‌کردیم. حق ایاب و ذهاب بوده که زمانی که تمرینات آغاز شود پابرجا خواهد بود. این هزینه ایاب ذهاب برای این است  که ورزشکار تا زمانی که در اردو است هزینه ناهار و شام یا بازیکنان شهرستانی هزینه خوابگاهشان تا حدودی پوشش داده شود و اگر مکملی یا درمانی براساس نظر مربی نیاز دارند برطرف شود. اینها کارهایی است که در زمان اردو به بازیکنان ارائه شده است. مبلغ خاصی هم نیست و  همانطور که گفتم نظر شخصی بنده این است که ورزشکار تیم ملی باید خیلی بیشتر از این‌ها دریافت کند اما باید وضعیت خاص کشور را هم در نظر گرفت.

 

ارسال نظر