شناسه خبر : 12526

اختصاصی چابک آنلاین؛

بزرگترین خطربرای شرکت‌های بیمه‌ای ازدست رفتن قدرت پرداخت خسارت است/افزایش سرمایه،امری گریز ناپذیر

بزرگترین خطربرای شرکت‌های بیمه‌ای ازدست رفتن قدرت پرداخت خسارت است/افزایش سرمایه،امری گریز ناپذیر

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو بیان کرد: لزوم افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه‌ای امری گریز ناپذیر است امادر کنار آن در آیین‌نامه سرمایه‌گذاری هم باید تجدید نظر شود.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی،"احسان مرادی" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت: بزرگترین خطری که در شرایط  فعلی شرکت های بیمه ای را تهدید می کند ازدست دادن قدرت پرداخت خسارت است که شرکت ها باید بتوانند قدرت پرداخت خسارت خود را در شرایط فعلی حفظ کنند.

وی،اظهار کرد: شرکت های بیمه ای تاکنون با قسمت شیرین ماجرا یعنی رشد ارزش دارایی های بیمه گذاران در بازه زمانی کوتاه مدت  مواجه شده اند امابیمه گذاران باید به این نکته توجه کنند و با تنظیم الحاقیه به قراردادهای بیمه ای ، پوشش لازم  برای دارایی های خود به قیمت ارزش روز تامین کنند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو با اشاره به اتفاقات یک سال گذشته و تورم بسیار در این یک سال، افزود: بروز خسارت به هر بخش از دارایی ها خسارتی جبران ناپذیر به شرکت ها وارد می کند ، لازم است که حسابرسان و بازرسان قانونی شرکت ها به خصوص شرکت های سهامی عام به این نکته توجه کنند و دارایی ها به ارزش روز پوشش بیمه ای داشته باشند.

مرادی با بیان اینکه صدور الحاقیه و ورود پول به شرکت های بیمه ای قسمت شیرین ماجراست، گفت: اگر خسارتی اتفاق بیفتد شرکت های بیمه ای باید جبران کنند در نتیجه قدرت جبران خسارت و توانگری مالی شرکت ها باید حفظ شود که از دو بخش سرچشمه می گیرد.

وی،ادامه داد: یک بخش سرمایه شرکت های بیمه ای است که باید متناسب با رشد دارایی ها،رشد کند و از طرف دوم شرکت های بیمه ای باید دارایی های خودرا متناسب با شرایط فعلی توزیع کنند تا بتوانند قدرت پرداخت خسارت خود را افزایش دهند.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو تاکید کردکه، شرکت های بیمه ای حتما باید افزایش سرمایه داشته باشند و این امری گریز ناپذیربرای حفظ توانایی خود در یک سطح است .

مرادی تصریح کرد: بیمه مرکزی هم باید در آیین نامه سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای تجدید نظرکند زیرا با توجه به شرایط تورمی کنونی،تبدیل وجوه نقد به دارایی به  سپرده گذاری در بانک ها تقدم دارد.

وی افزود: در حال حاضر در آیین نامه سرمایه گذاری تقدم با سپرده گذاری در بانک  است که به عنوان بدون ریسک ترین سرمایه گذاری لحاظ شده است اما باتوجه به اینکه  این موضوع ممکن است شرکت های بیمه ای  را در آینده در پرداخت خسارت دچار مشکل کند بهتر است که مقداری وزن بیشتری به سایر دارایی ها در ترازنامه شرکت های بیمه ای داده شود.

photo_2020-08-15_10-57-55

ارسال نظر