شناسه خبر : 12426

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های بیمه‌ای بنابر دلایلی تجدید ارزیابی دارایی‌ها را نمی‌خواهند

شرکت‌های بیمه‌ای بنابر دلایلی تجدید ارزیابی دارایی‌ها را نمی‌خواهند

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون معتقد است که دارایی های شرکت‌های بیمه‌ای متناسب با نرخ تورم رشد داشته اما شاید به دلیل طولانی بودن روند افزایش سرمایه ازمحل تجدید ارزیابی‌ها در قسمت سرمایه شرکت‌ها نیامده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، "یونس مظلومی"، در نشست خبری آنلاین با حضور رسانه ها، به خبرنگار چابک آنلاین، گفت: در کشورهای توسعه یافته از نظر بیمه ای حتی با یک میلیون پوند هم می توان شرکت بیمه تاسیس کرد منتهی وقتی سرمایه آن شرکت کمتر باشد فعالیت ها و یا رشته هایی که پذیرش می کند نیز به همان میزان کمتر است.

وی، در پاسخ به این پرسش که" آیا باید باور کنیم که  افزایش سرمایه شرکت ها از  نرخ شدید تورم جا مانده است؟" گفت: درست است که تورم بوده و سرمایه بعضی از شرکت های بیمه ای همان سرمایه قبلی است ، اما شرکت های بیمه دارایی هایی دارند که متناسب با نرخ تورم رشد داشته و شاید بنابردلایلی تجدید ارزیابی دارایی ها را انجام نمی دهند.

مدیرعامل شرکت بیمه تعاون، افزود: ممکن است دارایی های شرکت های بیمه ای  در بازار سهام باشد که تازمانی که این سهام ها واگذار نشده سود آن را نمی توانند شناسایی کنند.

مظلومی، بیان کرد: متناسب با نرخ تورم هم دارایی شرکت های بیمه ای افزایش پیدا کرده اما این نکته که در ترازنامه  در قسمت سرمایه آنها نیامده به دلیل روند  طولانی و وقت گیری است که شرکت ها باید برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ها اقدام کنند.

 

ارسال نظر