شناسه خبر : 12113

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه ایران به‌دنبال واگذاری هتل عباسی اصفهان نیست/ سود سه سال گذشته هتل عباسی به بیمه ایران پرداخت نشد

بیمه ایران به‌دنبال واگذاری هتل عباسی اصفهان نیست/ سود سه سال گذشته هتل عباسی به بیمه ایران پرداخت نشد

مدیرمهمان‌سرای بزرگ عباسی اصفهان گفت که شرکت بیمه ایران به چند دلیل به دنبال واگذاری این مهمان‌سرا به بخش خصوصی نیست و تاکنون صحبتی از واگذاری این مهمان‌سرا نشده است.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، هتل عباسی اصفهان یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های موجود در استان اصفهان بوده که کل سهام این هتل و کاروانسرای عباسی متعلق به شرکت بیمه ایران بوده و از سال 1336 تحت مدیریت این شرکت  بیمه ای اداره می‌شود. 

هتل عباسی اصفهان، سالانه میزبان  تعدادزیادی ازمسافران و گردشگران مختلف بوده که نیمی از آنها مسافران خارجی هستند.

 در برخی از فصول، تقاضای مسافران برای استقرار در هتل عباسی آنچنان بالا می رود که گهگاه، توان پاسخگویی به مسافران وجود ندارد.

"فضل الله جواد پور" در گفت‌وگو با چابک آنلاین، به وجود آثار هنرمندانی همچون، ابراهیم جبار بیک،سیدجعفر رشتیان و استاد چایچی در این هتل و  مهمانسرا اشاره کرد و گفت: هتل عباسی اصفهان قابلیت قیمت گذاری ندارد زیرا هنرمندانی که در آن هنرنمایی کرده اند، قابل تکرار نیست.

وی، هتل عباسی اصفهان را یک اثر هنری برشمرد و بیان کرد: این هتل را می توان در یونسکو به ثبت رساندزیرا یکی از سرمایه های ملموس بیمه ایران است که بسیاری از بیمه گذاران بزرگ به اعتبار وجود هتل عباسی اصفهان به بیمه ایران مراجعه می کنند.

جوادپور معتقد است که صنعت گردشگری باید در اختیار بخش خصوصی باشد اما از آنجایی که مهمان‌سرای عباسی مانند تخت جمشید متعلق به همه مردم ایران است نیاز به یک متولی بزرگ دارد چراکه بخش خصوصی نگاه سودآوری و کسب سرمایه به آن دارد.

وی،با بیان اینکه "مهمان‌سرای عباسی اصفهان دارای 225 اتاق و 500 تخت است" افزود: این هتل در ایام نوروز تا 600 میهمان را پذیرا بوده است.

به گفته جوادپور، سالانه به طور میانگین، 60 درصد اتاق ها اشغال است و میانگین اقامت در هتل عباسی اصفهان سالانه 10 هزار اتاق است.

مدیرمهمان‌سرای بزرگ عباسی اصفهان، توضیح داد: مهمان‌سرای عباسی اصفهان در سال 1396 پذیرای4040 مهمان ایرانی و 3800 مهمان خارجی بوده و 4547باب اتاق اشغال بوده یعنی به طور میانگین 65 درصد هتل در سال 96 اشغال بوده است.

مدیرمهمان‌سرای عباسی اصفهان افزود: این هتل در سال 97 نیز 65 درصد اشغال بود و انتظار می رفت در سال 98 هم این رقم به 85 درصد برسد  اما در کل 64 درصد اتاق ها در سال 98 اشغال بود.

به گفته جوادپور ،‌مهمان‌سرای عباسی 15 اردیبهشت 99 پس از دو ماه و نیم تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، به صورت مجدد، بازگشایی شد و ضریب اشغال آن در ایام غیر تعطیلات25 درصد بوده درحالیکه40 درصد هتل های اصفهان هنوز بازگشایی نشده اند.

وی، بیان کرد:"با توجه به اینکه هتل پیر و قدیمی شده و 20 سال از زمان نوسازی آن گذشته،موافقت مدیرعامل وقت و مدیرعامل فعلی بیمه ایران اخذ شد تا آنچه که در این مدت هتل درآمدزایی داردبرای بازسازی هتل عباسی هزینه شود و سودی از درآمد هتل به بیمه ایران پرداخت نکنیم که مورد پذیرش هم قرار گرفت.

جوادپور، اذعان داشت:در حال حاضر بخش های مختلف هتل در حال بازسازی  بوده ، بنابراین در سه سال گذشته سودی به بیمه ایران پرداخت نشده است.

ارسال نظر