شناسه خبر : 12103

بیمه تکمیلی چیست

 بیمه تکمیلی چیست

بیمه‌های تکمیلی که در انواع مختلف توسط شرکت‌های بیمه ارائه می‌شود به‌عنوان تکمیل کننده هزینه‌های درمانی بیمه نامه‌های درمانی پایه می‌تواند در کنار شما در جبران هزینه‌های درمانی باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، بنابراعلام بیمه تایم، در این مطلب انواع بیمه تکمیلی و نکات مهم آن‌ها را بیان می‌کنیم.

بیمه تکمیلی انفرادی چیست؟

همانطور که از نام این بیمه پیداست، این بیمه نامه برای افرادی مناسب است که می‌خواهند بیمه‌ای را به‌صورت انفرادی برای خودشان تهیه کنند.

این نکته را در نظر بگیرید که بیمه تکمیلی انفرادی از جمله بیمه نامه‌هایی است که به‌صورت محدود و توسط برخی از شرکت‌های بیمه از قبیل بیمه سامان و بیمه تعاون و شرکت کمک‌رسان ایران SOS ارائه می‌شود.

بیمه تکمیلی خانواده چیست؟

شاید این خواسته مطلوب هر فردی باشد که بیمه درمان تکمیلی را هم برای خود و هم برای خانواده‌اش تهیه کند؛ مخصوصا افرادی که عضو سازمان و یا گروه و صنف خاصی نیستند و نمی‌توانند بیمه تکمیلی گروهی داشته باشند، تهیه بیمه تکمیلی خانواده می‌تواند بیمه نامه جامعی باشد.

بیمه تکمیلی گروهی چیست؟ 

این بیمه نامه توسط کارفرما و یا شرکت و سازمان برای کارکنان و افرادی که در آنجا مشغول به کار هستند خریداری می‌شود که کارکنانشان بتوانند به همراه افراد تحت تکفل خود از پوشش‌های این بیمه نامه استفاده کنند.

معمولا بیمه نامه‌های تکمیلی گروهی با توجه به تعداد بالای نفراتی که دارند می‌توانند مزایای قابل‌توجهی نسبت به سایر  انواع بیمه‌های تکمیلی داشته باشند.

مزایا و معایب بیمه تکمیلی؟

. بیمه‌های درمانی پایه برای دندانپزشکی خدمات محدودی را در مراکز محدود ارائه می‌کنند ازاین‌رو بیمه‌های تکمیلی می‌توانند کمک بسیاری در جبران هزینه‌های سنگین دندانپزشکی باشند.

. امکان استفاده از خدمات بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی طرف قرارداد با بیمه‌های تکمیلی وجود دارد.

پرداخت هزینه‌های نازایی و زایمان توسط بیمه تکمیلی انجام می‌پذیرد.

. در مورد معایب بیمه تکمیلی می‌توان به دوره انتظار این بیمه نامه در برخی از پوشش‌ها از قبیل بستری و جراحی اشاره کرد که شاید سختی برای بیمه‌شده به همراه داشته باشد.

فرانشیز این بیمه نامه می‌تواند از دیگر معایب این بیمه نامه باشد که بخشی از هزینه‌های درمان را باید بیمه گذار پرداخت نماید.

داشتن سقف تعهدات در پرداخت خسارت بیمه نامه‌های تکمیلی می‌تواند از دیگر محدودیت‌های بیمه نامه تکمیلی باشد.

تفاوت بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی یکی از مطرح‌ترین بیمه‌های درمانی پایه است که علی‌رغم اینکه تعداد مراکز درمانی بسیاری را در سراسر کشور تحت پوشش قرار می‌دهد؛ اما زمان پرداخت خسارت بخش کمی از هزینه‌های درمانی (حدود ۳۰ درصد از هزینه‌ها) را با توجه به تعرفه نظام پزشکی پرداخت می‌کند. 

بیمه تامین اجتماعی هزینه برخی از موارد از قبیل نازایی، شیمی درمانی و دندانپزشکی و غیره را به‌صورت محدود پرداخت می‌کند و در پرداخت برخی از هزینه‌ها از قبیل عینک و سمعک نیز محدودیت‌هایی دارد که بیمه‌های تکمیلی این موارد را تحت پوشش قرار می‌دهند.

آیا بیمه تکمیلی نیاز به بیمه‌گر پایه دارد؟

در انجام بیمه‌های تکمیلی گروهی ارائه لیست تامین اجتماعی الزامی است و تقریبا تا ۷۰ درصد لیست تامین اجتماعی باید بیمه تکمیلی را تهیه کنند؛ اما در بیمه‌های تکمیلی انفرادی که شرکت‌های بیمه ارائه می‌کنند، الزامی به داشتن بیمه تامین اجتماعی وجود ندارد.

بهترین بیمه تکمیلی کدام است؟

در این مورد به چند نکته زیر را در توجه داشته باشید:

تعهداتی که می‌خواهید در بیمه نامه تکمیلی داشته باشید را در طرح‌های مختلف بیمه‌ای مقایسه کرده و بهترین طرح با مناسب‌ترین قیمت انتخاب کنید. سقف پوشش‌هایی که شرکت‌های بیمه در بیمه‌های تکمیلی ارائه می‌کنند نیز از مواردی است که در خرید بیمه تکمیلی باید مدنظر شما باشد تا سقف مناسبی از تعهدات را خریداری کنید.

میزان فرانشیز بیمه‌های تکمیلی را در زمان خرید بیمه نامه حتما بررسی کنید و بیمه نامه‌ای را خریداری کنید که میزان فرانشیز کمتری داشته باشد.

خرید بیمه تکمیلی از شرکت‌هایی که به‌صورت آنلاین معرفی نامه برای شما صادر می‌کنند و طرف قرارداد با تعداد مراکز درمانی بالاتری هستند نیز می‌تواند از گزینه‌های مناسب در خرید بهترین بیمه تکمیلی باشد.

چگونه بیمه تکمیلی شویم؟

برای خرید بیمه تکمیلی به‌صورت انفرادی و گروهی و خانواده می‌توانید در بخش بیمه تکمیلی بیمه تایم ثبت‌نام کنید و بهترین طرح با مناسب‌ترین شرایط  را از هر شرکت بیمه‌ای که مدنظرتان است را تهیه کنید. همراهی در پرداخت خسارت درمان از برترین مزایای خرید بیمه تکمیلی از بیمه تایم است که همراه بیمه گذار است.

 

ارسال نظر