اختصاصی چابک‌آنلاین؛

صنعت بیمه از تشکیل مجتمع قضایی تصادفات رانندگی استقبال می‌کند

صنعت بیمه از تشکیل مجتمع قضایی تصادفات رانندگی استقبال می‌کند

رئیس هیات‌مدیره شرکت بیمه تجارت‌نو اعلام کرد: اگر یک هیات حل اختلاف در صنعت بیمه تشکیل شود که در خود بیمه مرکزی با حضور کارشناسان منتخب بیمه مرکزی اختلافات بین بیمه‌گر و بیمه‌گزار حل و فصل شود بسیار خوب است و در نهایت هم توسط قضاتی که برای موضوعات بیمه‌ای انتخاب می‌شوند و در این زمینه تخصص دارند به صدور رای‌های با سرعت بیشتر کمک می‌کند.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، چندی پیش، فرزاد فرهادی راد، مدیرکل پیشگیری‌های قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: تشکیل مجتمع قضایی تصادفات رانندگی و امور بیمه ای علاوه بر افزایش سرعت خدمت رسانی به بیمه گذاران، موجب اعتماد مردم به قوه قضاییه و صنعت بیمه خواهد شد.

در همین زمینه،"احسان مرادی" درگفتگو با چابک آنلاین، گفت:قانون توسعه ابزارها و نهادها، برای اختلافاتی که در حوزه بورس اوراق بهادار اتفاق می افتد یک هیات داوری طرح کرد که رای آنها لازم الاجرا است یعنی یک کمیته حل اختلاف تشکیل شده که اگر منجر به عدم سازش شود به هیات داوری که از یک قاضی و تعدادی از خبرگان بازار سرمایه تشکیل شده  منتقل می شود که در آنجا به اختلافات رسیدگی می شود.

وی،افزود: اگر یک هیات حل اختلاف شبیه به این در صنعت بیمه هم تشکیل شود که بدوا در خود بیمه مرکزی با حضور کارشناسان منتخب بیمه مرکزی اختلافات بین بیمه گر و بیمه گزار حل و فصل شود بسیار خوب است که در نهایت هم توسط قضاتی که برای موضوعات بیمه ای انتخاب می شوند و در این زمینه تخصص دارند به صدور رای های سریعتر کمک می کند.

مرادی، با بیان اینکه شرکت های بیمه ای باید از این تدبیر بیمه مرکزی استقبال کنند،اظهارکرد:عمده پرونده های بیمه ای که به دادگاه می روند به دلیل اینکه شخص شاکی،حقیقی یا یک تولید کننده است و شرکت بیمه ای یک شرکت سهامی است، رای به نفع بیمه گذار صادر می شود.

رئیس هیات مدیره شرکت بیمه تجارت نو،تصریح کرد: برای تشکیل مجتمع قضایی تخصصی بیمه ای ، شرکت های بیمه گر، نهادناظر و دستگاه قضایی باید همکاری سه جانبه داشته باشند، در دستگاه قضایی حجم قابل توجهی پرونده وجود دارد، بنابراین جای چنین مرکزی  در صنعت بیمه  بسیار خالی است که درصورت تاسیس در صنعت بیمه بسیار اثر بخش خواهد بود.

 

ارسال نظر