آتیه سازان حافظ پول بیمارستان‌‎ها را پس ازدریافت از صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کند

آتیه سازان حافظ پول بیمارستان‌‎ها را پس ازدریافت از صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کند

مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ با اشاره به اینکه خدمات ویژه بیمه تکمیلی به بازنشستگان کشوری ارایه می‌شود گفت: دو نوع قرار داد صندوقی و سرانه‌ای برای بازنشستگان داریم.

به گزارش چابک آنلاین، افشین مقصودی با اشاره به اینکه حدود ۸ میلیون نفر تحت پوشش بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ قرار دارند، گفت: از این تعداد، ۳ میلیون و ۵۵۰ هزار نفر بازنشستگان تأمین اجتماعی، حدود ۲ میلیون نفر بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر شاغلین وزارت آموزش و پرورش و یک میلیون نفر در حوزه حمل و نقل جاده‌ای تحت پوشش بیمه آتیه‌سازان حافظ هستند.

وی با اشاره به اینکه شرکت بیمه تکمیلی آتیه سازان بزرگترین و مهمترین شرکت بیمه‌ای در کشور محسوب می‌شود، گفت: بخش زیادی از افراد بیمه شده در این شرکت، بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی هستند.

وی افزود: در بخش درمانی، فرد نیاز به ویزیت، مشاوره، آزمایش، رادیولوژی، بستری و… دارد؛ اگر شخص بازنشسته را با سایر افراد جامعه مقایسه کنیم هزینه‌های درمانی وی بالاست و متأسفانه حقوق دریافتی این افراد از سایر اقشار جامعه پایین‌تر است.

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ با اشاره به نحوه قرارداد آتیه‌سازان حافظ با بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری گفت: قرارداد بیمه تکمیلی در بازنشستگان تأمین اجتماعی به صورت سرانه‌ای است به این صورت که آنها کانونی دارند که بسته‌های پیشنهادی ارائه شده از سوی بیمه تکمیلی را بررسی و در نهایت در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند و آتیه‌سازان حافظ نیز موظف است براساس این بسته خدمات موردنظر را به بازنشستگان تأمین اجتماعی ارائه کند.

وی ادامه داد: در مورد بازنشستگان صندوق بازنشستگان کشوری در چند سال اخیر قرارداد آنها تغییر پیدا کرده است، قرارداد به صورت صندوقی شده است به این معنی که صندوق بازنشستگی کشوری تشخیص می‌دهد که به کدام بیمار چه خدماتی و تا چه میزانی پرداخت شود و شرکت بر اساس سقف و مقررات تنظیمی صندوق به ارائه خدمت اقدام می‌نماید.

مقصودی افزود: هم اکنون در تمام شعب بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ نماینده‌ای از سوی صندوق بازنشستگی مستقر شده است که سندهای بیماران توسط ناظرین صندوق بازنشستگی در شعب آتیه‌سازان حافظ بررسی و تأیید می‌شود. در این شیوه آتیه سازان حافظ پول بیمارستان‌ها را پس ازدریافت از صندوق بازنشستگی کشوری پرداخت می‌کند.

مدیرعامل بیمه آتیه‌سازان حافظ با اشاره به مساعدت اخیر دولت به صندوق بازنشستگی کشوری گفت: اخیراً از سوی دولت مبلغ حدود ۲ هزار میلیارد تومان برای امر درمان بازنشستگان اختصاص داده شده است که در این زمینه پیشنهاد داده‌ایم این هزینه‌ها به سمت استفاده حداکثری بازنشستگان در حوزه درمان سوق پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه جبران هزینه درمان تمامی بیماری‌ها برای بازنشستگان مهم و ضروری است افزود: با توجه به محدودیت‌هایی که در منابع وجود دارد پرداخت هزینه بیماران خاص، بیماران سرطانی، قلبی، تنفسی و…بسیار بالاست همچنین با توجه به سن بازنشستگان عمدتاً این افراد درگیر بیماری‌های عضلانی، اسکلتی و نیاز به ارتز و پروتز و... خواهند داشت که تمامی این موارد ازاولویت بالاتری برخوردار است چرا که هزینه‌های کمر شکن، منجر به اختلال جدی در معیشت و اقتصاد خانوارها می‌شود که امیدواریم با این مساعدت دولت نیازهای به حق بازنشستگان بیش از پیش تأمین شود.

مقصودی ضمن ابراز مسرت از تأمین بودجه جدید جهت برطرف کردن نیازهای بازنشستگان در زمینه خدمات درمانی اعلام کرد: قطعاً صندوق بازنشستگی از فرصت ایجاد شده در جهت برداشتن گام‌های مؤثری جهت پوشش حداکثری خدمات بازنشستگان استفاده خواهد کرد.

وی افزود در این رابطه ضمن افزایش سقف خدمات بستری در بیمارستان‌های دولتی و پوشش بهتر در بخشهای خصوصی سایر خدمات پاراکلینیک؛ نظیر آزمایش، خدمات تصویربرداری و… به سقف‌های مناسب‌تری افزایش پوشش پیدا خواهند کرد. همچنین نیازهای ضروری بیمه شدگان از جمله ویزیت، دارو، عصا، سمعک می‌تواند باتوجه به مساعدت اخیر دولت در حد منابع تأمین شده پوشش مناسبی پیدا کند.

مدیرعامل بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ در پاسخ به این پرسش که تفاوت قرارداد صندوقی و قرارداد سرانه‌ای چیست؟ گفت: یکی از انواع قرارداد در بیمه تکمیلی که در بیمه گذاران بزرگ منعقد می‌شود قراردادهای صندوقی است که در این نوع قراردادها بیمه گذار علاوه بر تأمین هزینه بیمه شدگان کارمزد پرداخت می‌کند و بیشترین استفاده را می‌تواند از منابعی را که در اختیار دارد در قراردادهای صندوقی اجرایی کند. به عنوان مثال در قراردادهای صندوقی برخی از هزینه‌هایی که مترتب قراردادهای سرانه‌ای است شامل حال این نوع قراردادها نمی‌شود و ما به ازای این هزینه‌ها در قراردادهای صندوقی خریدهای مناسب‌تری از نظر سقف و کیفیت خدمات ارائه می‌دهیم.

به گفته وی، ایراد قراردادهای صندوقی این است که ریسک قرارداد متوجه بیمه گذار هست اما در قراردادهای سرانه‌ای ریسک متوجه بیمه گر خواهد بود به عبارت دیگر قرارداد سرانه‌ای گران‌تر ولی ریسک متوجه شرکت بیمه گر می‌باشد و در قرارداد صندوقی بیشترین منابع را ایجاد می‌کند ولی ریسک متوجه بیمه گذار است.

  • پروانه خاانی

    سلام چرا پول عینک وعصا وسمعک به بازنشتگان تامین اجتماعی داده نمیشود چه فرقی باکشوری دارن

  • رحمانزمگنه

    چرا بیمارستانها بیمه تکمیلی را قبول نمی کنند و بازنشستگان از کجا پول نقد بیاورند و بیمارستان را درمان کنند

  • ناشناس

    سلام چرا پول پلاتین رو پرداخت نمی کنید ترو خدا اینقدر دیر پرداخت نکنید

  • فاطمه بروجردی

    سلام ادرس جایی که مدارک بیمه تکمیلی برای باز پرداخت هزینه رو باید برد کجاست؟

  • ناشناس

    این آتیه سازان حافظ و که بدرد هیچی نمیخوره هر جا میریم میگه با این بیمه قرارداد نداریم. اسمش بیمه تکمیلیه. بیمه تکمیلی هم برای درمان و بستری و عمل و غیره هستش وقتی آتیه سازان قراردادشو با بیمارستانها لغو کرده به چه دردی میخوره پس.

  • ناشناس

    چرا پس نظرات و نمیزارید؟ پاک میکنید

  • عطا

    میگین ۲۴ ساعته پرداخت میکنین الان چند ماهه هزینه بستری رو پرداخت نکردین اونم قرض گرفتم دادم بیمارستان.جواب درستی هم که نمیدین

ارسال نظر