روزانه حدود ۱۶۰۰ مورد تصادف در تهران رخ می دهد

روزانه حدود ۱۶۰۰ مورد تصادف در تهران رخ می دهد

معاون عملیات پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه روزانه حدود ۱۶۰۰ مورد تصادف در تهران داریم گفت: هر ۵۱ ثانیه یک تصادف رخ می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، سرهنگ محمد رازقی معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ  اظهار داشت: بنابر آمار تماس ها با پلیس 110، هر 51 ثانیه یک تصادف داریم.

سرهنگ رازقی تصریح کرد: متاسفانه تصادفات یکی از معضلات ترافیکی در شهر تهران است و روزانه حدود 1600 مورد تصادف داریم که هر 51 ثانیه یک تصادف در شهر تهران روی می دهد.

وی افزود: این تصادفات از تصادفات جزیی که طرفین با یکدیگر سازش کرده و محل را ترک می کنند تا تصادفات خسارتی شدید و تصادفات جرحی و فوتی متفاوت است.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه برخی از تصادفات موجب بروز خسارات جبران ناپذیری می شود تصریح کرد: اطلاع از این موارد که در تصادف رخ داده چه مقصر و چه غیر مقصر، چه وظایفی داشته و چه کاری باید انجام دهیم بسیار مهم است. 

وی گفت: برخی تصادفات، تصادفات ثانویه است؛ یعنی تصادفی اتفاق افتاده، مخصوصا در محورهای بزرگراهی که سرعت بالاست و به دلیل اینکه طرفین تصادف ایمن سازی نکردند تصادف دومی همان جا با همان وسایل نقلیه اتفاق می افتد.

رازقی ادامه داد: ایمن سازی بعد از وقوع تصادف حتما با مثلث شبرنگ انجام شود، با فاصله ای مناسب و با توجه به محلی که این تصادف روی داده است تا رانندگان عبوری از وقوع تصادف مطلع شده و برخورد بعدی صورت نگیرد؛ ایمن سازی طی روز در فاصله 70 متری و در شب و هنگام دید کم در فاصله 200 متری باید از علایم ایمنی و مثلث شبرنگ استفاده شود تا از تصادفات بعدی جلوگیری شود.

سرهنگ رازقی خاطرنشان کرد: یکی از ملزومات در خودرو همین مثلث شبرنگ است که برای ایمنی هر چه بیشتر باید در خودرو وجود داشته باشد.

ارسال نظر