بیشترین نجات فنی سوانح ترافیکی مربوط به کرمان، قزوین و فارس است

بیشترین نجات فنی سوانح ترافیکی مربوط به کرمان، قزوین و فارس است

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از نجات فنی ۱۱۰۰ مصدوم در حوادث ترافیکی برون شهری از سوی امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر از ابتدای سال جاری تا پایان روز ۲۸ تیر ۹۸ در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی ولی پور روز چهارشنبه با اعلام این مطلب افزود: از ابتدای فروردین تا ۲۸ تیر ۱۳۹۹، در محورهای برون شهری کشور، ۹۱۱ عملیات نجات فنی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شد که طی این تعداد عملیات امداد و نجات 1100 مصدوم محبوس در خودرو نجات یافتند که از نظر تعداد عملیات نجات فنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۵۷ درصدی بوده ایم.

وی ادامه داد: بیشترین ماموریت امداد و نجات در روزهای گذشته به ترتیب در استان های مازندران با ۹۳۹ مورد (۱۰ درصد از کل ماموریت های امداد و نجات)، اصفهان با ۷۳۳ مورد ( ۸ درصد از کل ماموریت های امداد و نجات) و گلستان با ۶۱۸ مورد (۷ درصد از کل ماموریت‌های امداد و نجات) بوده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به کاهش ۴۷ درصدی ماموریت های امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، گفت:  از ابتدای فروردین تا ۲۸ تیرماه سال جاری در سطح کشور با توجه به رخداد حوادث مختلف  ۹ هزار و ۱۶۰ مورد ماموریت امداد و نجات توسط نجاتگران و امدادگران جمعیت هلال احمر انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۷ هزار و ۱۸۹ ماموریت، شاهد کاهش ۴۷ درصدی ماموریت های امداد و نجات هستیم.

ولی پور با تاکید بر سهم ۵۴ درصدی ماموریت های امداد و نجات ترافیکی در روزهای گذشته از همه ماموریت های امدادی، گفت: از ابتدای سال جاری در محورهای برون شهری ۳۱ استان کشور چهار هزار و ۹۲۸ مورد ماموریت امداد و نجات در حوادث ترافیکی (جاده ای) انجام شده که منجر به اعزام ۳ هزار و ۲۰۱  مصدوم به مراکز درمانی و درمان سرپایی ۹۴۱ مصدوم در محل حادثه شده که از جهت تعداد ماموریت امداد و نجات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، شاهد کاهش ۳۵.۵ درصدی ماموریت های امداد و نجات ترافیکی (جاده ای) در محور های برون شهری هستیم.

به گفته وی، بیشترین ماموریت امداد و نجات ترافیکی به ترتیب در استان های گلستان با ۴۷۴ مورد ( ۹.۶ درصد از کل ماموریت های  ترافیکی)، مازندران  با ۴۲۴  مورد ( ۸.۶ درصد از کل ماموریت های ترافیکی) و اصفهان با ۳۳۵ مورد ( ۶.۷ درصد از کل ماموریت های ترافیکی) انجام شده است.

ولی پور خاطرنشان کرد: بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی به ترتیب در استان های کرمان با ۹۱ مورد ( ۱۳درصد از کل ماموریت های ترافیکی)، قزوین  با ۵۱ مورد ( ۷ درصد از کل ماموریت های ترافیکی) و فارس  با ۵۰ مورد (۷ درصد از کل ماموریت های ترافیکی) انجام شده است.

وی از مردم خواست تا در صورت قرار گرفتن در وضعیت‌های اضطراری و پیچیده انواع حوادث و سوانح با شماره ۱۱۲ مرکز پاسخگویی فوری به انواع حوادث در سراسر کشور تماس بگیرند.

ارائه خدمات امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری در زمان وقوع حوادث و سوانح، ارائه آموزش های امداد و کمک های اولیه به اقشار مختلف جامعه، برنامه ریزی و اقدام در جهت آمادگی مقابله با حوادث و سوانح، ارسال محموله های کمک های بشردوستانه به کشورهای آسیب دیده و متاثر از حوادث طبیعی، غیرطبیعی و اعزام عوامل امدادی در داخل و خارج از کشور از جمله وظایف این سازمان راهبردی وابسته به جمعیت هلال احمر است.

سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیش از ۳۰ سال تجربه در زمینه آمادگی و پاسخگویی سوانح در داخل و خارج از کشور به عنوان یکی از بخش‌های اصلی جمعیت هلال احمر وظیفه دارد با امکانات گسترده عملیاتی، پشتیبانی، مخابراتی، امداد هوایی، جاده ای، دریایی، کوهستان و شهری، عملیات امداد و نجات را در فصول مختلف سال و برای خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین از انواع حوادث و سوانح احتمالی در سراسر کشور اجرا کند.

 

ارسال نظر