تخمین خسارت به سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی در دست پیگیری است

تخمین خسارت به سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی در دست پیگیری است

سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی در مورد آتش سوزی اخیر انبارهای تملیکی استان تهران توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، ساعت ۱۹ روز سه‌شنبه مورخ چهاردهم تیرماه ۱۴۰۰ انبار اموال تملیکی استان تهران دچار حریق شد که با حضور به موقع مأموران آتش‌نشانی و پشتیبانی یگان های امنیتی و انتظامی از سرایت شعله‌های آتش به دیگر انبارها و محوطه جلوگیری شد.

صبح فردای حادثه به دستور مدیرعامل سازمان، کارگروهی متشکل از اعضای هیات مدیره، مدیران ستادی و مدیر اموال تملیکی استان تهران تشکیل شد که ضمن برگزاری جلسات درون سازمانی، جلسات متعددی با آتش‌نشانی، واجا و دیگر ارگان های ذیربط برگزار کرده اند.

بنابر اینکه در انبارهای اموال تملیکی استان تهران، انواع کالا مربوط به پرونده‌های قاچاق، متروکه، ضبطی وجود داشته است؛ تهیه گزارش دقیق، کامل و جامع از ابعاد موضوع همراه با تخمین خسارت به اموال از سوی سازمان جمع اوری و فروش اموال تملیکی در دست پیگیری می باشد و می بایست پس از تهیه و ارائه گزارش فنی آتش‌نشانی، بیمه و سایر نهادهای مسئول انجام شود که این مسئله فرایندی زمان‌بر است.

فارغ از این پروسه، سازمان اموال تملیکی با تشکیل و برگزاری جلسات کارگروه بررسی ابعاد آتش‌سوزی اقدام به تهیه گزارش مستقل از میزان و حجم کالاهای در انبار کرده است و تا حصول نتیجه جلسات و رسیدگی به موضوع ادامه دارد.

با توجه به تشدید گرمای هوا در هفته‌های اخیر، آتش‌سوزی‌های ناخواسته در مناطق مختلفی از کشور رخ داده است، بنابراین اینگونه حوادث به ویژه در شرایط حساسی کنونی کشور، نباید دستاویزی برای اغراض سیاسی برخی افراد و رسانه‌های بیگانه قرار گیرد. سازمان اموال تملیکی بر اساس قانون امین دولت و حافظ حقوق ملت می باشد فلذا هرگونه خسارت پس از بررسی ابعاد کارشناسی و فنی قابل جبران است.

تنها مرجع فنی اظهارنظر حریق نیز سازمان آتش‌نشانی خواهد بود و سازمان اموال تملیکی به جد این مسئله را تا حصول نتیجه و شفاف شدن ابعاد آن دنبال خواهد کرد و گزارش آن متعاقبا اعلام می‌شود.

چند روز پیش مصطفی میرسلیم نماینده مردم تهران خطاب به دولت ایرادات و ابهاماتی را در خصوص آتش سوزی انبارهای تملیکی استان تهران مطرح کرده بود.

 

ارسال نظر