شناسه خبر : 25082

روزه داری بر شدت بیماری کووید ۱۹ چه تاثیری دارد؟

روزه داری بر شدت بیماری کووید ۱۹ چه تاثیری دارد؟

یک مطالعه جدید نشان می دهد که روزه داری ممکن است راهی برای جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان به خاطر کووید ۱۹ باشد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر براساس گزارش هلث دی نیوز، محققان در مرکز سلامت اینترمانتین یوتا دریافتند افرادی که چندین دهه روزه فقط با آب داشته اند، کمتر احتمال دارد که عوارض شدید ناشی از عفونت کووید را تجربه کنند.

«بنجامین هورن»، نویسنده اصلی این مقاله، گفت: «قبلا مشخص شده است که روزه متناوب التهاب را کاهش می‌دهد و سلامت قلب و عروق را بهبود می بخشد. در این مطالعه، ما مزایای بیشتری را برای مبارزه با عفونت کووید ۱۹ در بیمارانی که دهه هاست از این سبک پیروی می‌کنند، یافتیم.»

محققان ۲۰۵ بیمار را شناسایی کردند که بین مارس ۲۰۲۰ و فوریه ۲۰۲۱- قبل از در دسترس بودن واکسن– آزمایش کوویدشان مثبت بود. هفتاد و سه نفر از آنها حداقل یک بار در ماه روزه می‌گرفتند. تقریباً ۶۲٪ از ساکنان یوتا اعضای کلیسای عیسی مسیح قدیسان هستند که روزه گرفتن در اولین یکشنبه ماه برای آنها معمول است.

محققان بستری شدن و یا مرگ ناشی از ابتلا به کووید را در ۱۱ درصد از روزه داران در مقایسه با ۲۹ درصد از غیر روزه داران گزارش کردند.

آنها گفتند دقیقاً مشخص نیست که چرا روزه داری متناوب با عوارض بهتر کووید مرتبط است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. اما آنها این نظریه را مطرح کردند که روزه می‌تواند التهاب را کاهش دهد، در حالی که التهاب بیش از حد با تشخیص به کووید مرتبط است.

به گفته محققان، همچنین پس از ۱۲ ساعت گرسنگی، بدن نحوه فرآوری قند خون را تغییر می‌دهد و از گلوکز به کتون از جمله اسید لینولئیک تغییر وضعیت می‌دهد.

هورن در این باره می‌گوید: «یک پاکت روی سطح کروناویروس وجود دارد که اسید لینولئیک در آن قرار می‌گیرد و می‌تواند ویروس را کمتر به سلول‌های دیگر متصل کند.»

وی در ادامه افزود: «روزه داری متناوب همچنین به یک فرآیند طبیعی بدن به نام اتوفاژی کمک می‌کند؛ اتوفاژی یک سیستم بازیافتی است که به بدن کمک می‌کند سلول‌های آسیب دیده و آلوده را از بین برده و بازیافت کند.»

هورن اضافه کرد: «روزه نباید به عنوان جایگزینی برای واکسیناسیون کووید ۱۹ تلقی شود، بلکه شاید یک رویکرد مکمل برای واکسن‌ها و درمان‌های ضدویروسی برای کاهش شدت کووید ۱۹ باشد.»

ارسال نظر