شناسه خبر : 51664

اختصاصی چابک آنلاین؛

میزان برداشت از معادن مصالح ساختمانی سیستان و بلوچستان بالاست

میزان برداشت از معادن مصالح ساختمانی سیستان و بلوچستان بالاست

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان سیستان و بلوچستان، گفت: معادن جزو منابع تجدید ناپذیر و زیربنای توسعه اقتصادی هر کشور بوده، بنابراین بکارگیری اصول علمی و مهندسی شده در بهره برداری از آنها ضرورت دارد.

چابک آنلاین، شمیم نادری، سعید رحیمی فر، در گفتگو با چابک آنلاین اظهار کرد: علاوه بر حقوق معادن که درصد و مقدار بالایی دارد و باید برای این استان بطور ویژه ای اصلاح شود، معافیتی نیز باید برای کمبود ها و مشکلات زیرساختی ارائه شود.

وی،اذعان داشت: بزرگترین چالش معادن مربوط به مشکلات زیر ساختی مانند راه های دسترسی، مخابرات، برق، آب و گاز است که باید تامین اعتبار و رفع و اصلاح شود.

رحیمی فر، گفت: از 480 محدوده معدنی شناخته شده در استان، 370مورد فعالند و عملکرد خوبی دارند.

وی ادامه داد: شن و ماسه و آهک و سایر مخلوط های کوهی و آبرفتی در حال حاضر بعنوان مصالح ساختمانی بیشترین سهم استخراج از معادن استان را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: به علت پروژه های زیادی که در استان انجام می شود، میزان برداشت و استفاده از مصالح ساختمانی بالاست.

رحیمی فر گفت: استان در زمینه صادرات سیمان و سنگ آهن فعال بوده و دیگر مواد معدنی با رفع عوارض صادراتی سهم صادراتی خواهند داشت.

وی، ادامه داد: بزرگترین معادن استان مربوط به  ذخایر فلزی بوده و با توجه به معادنی مانند طلا و مس جانجا، مس سیاسترگی، طلا و مس مادوفتی و چهل کوره می توان آینده روشنی را برای استان تصور کرد.

 

ارسال نظر