شناسه خبر : 51258

اختصاصی چابک آنلاین؛

اکتشاف عمقی در بخش معادن هنوز بکر و دست نخورده است

اکتشاف عمقی در بخش معادن هنوز بکر و دست نخورده است

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی معدن، گفت: در زمینه حفاری عمیق در معادن نسبت به چند سال گذشته پیشرفت هایی در کشور حاصل شده اما قابل مقایسه با دیگر کشور ها نیست.

چابک آنلاین، شمیم نادری، نادعلی اسماعیلی دهج، در گفتگو با چابک آنلاین ادامه داد: معدن مواد اولیه صنعت را فراهم می کند و برای کشور ارز آوری دارد اما درک درستی از فعالیت معدنی هنوز وجود ندارد.

وی، اظهار داشت نیاز به ماشین آلات حفاری تا عمق۲۰۰متری در کشور  بسیار زیاداست و دولت باید با رفع عوارض ، زمینه واردات این دست از ماشین آلات را فراهم کند.

رئیس سابق سازمان نظام مهندسی معدن، گفت: با توجه به اینکه عمده مواد معدنی شناسایی شده و درحال استفاده هستند، باید به اکتشاف عمقی ذخایر بالا با عیار پایین هم توجه شود که البته نیازمند ماشین آلات حفاری پیشرفته است.

وی، اظهار کرد: سرمایه گذاری برای اکتشاف ،هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری است زیرا، در ابتدای کار با مطالعه پهنه معدنی، وضعیت ماده معدنی،عمق و عیار آن،مشخص می شود.

اسماعیلی دهج ، گفت: بیشتر باید در زمینه اکتشاف  معادن سرمایه گذاری کرد زیرا اکتشاف عمقی در بخش معادن هنوز در کشور  بکر و دست نخورده است.

 

ارسال نظر