شناسه خبر : 49937

اختصاصی چابک آنلاین؛

کمبود نیروی کار ماهر در معادن زیرزمینی به وضوح دیده می شود

کمبود نیروی کار ماهر در معادن زیرزمینی به وضوح دیده می شود

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران، اکتشاف زیر سطحی و عمقی در معادن استان را که هزینه بالایی دارد از وظایف دولت دانست اما بیان کرد که در حال حاضر بخش خصوصی متحمل این هزینه ها می شود.

چابک آنلاین، شمیم نادری، مجتبی مرتضوی در گفتگو با چابک آنلاین، به ضرورت بازنگری در قانون معادن برای اصلاح حقوق دولتی اشاره کرد و گفت که سامانه درستی برای آن تعریف نشده و بهره برداران معدنی به آن اعتراض دارند.

وی، اظهارداشت که تامین سوخت معادن برای معدنکاران ازشرکت نفت فرآیند سختی دارد و با توجه به فرسودگی ماشین آلات اکتشافی و استخراجی و نیز تجهیزات حمل و نقل معدنی، نوسازی این تجهیزات امری ضروری است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان مازندران ،کمبود کارشناس معدن و زمین شناس را در کنار گروه فعالان معدنی، از مشکلات بخش معدن تلقی کرد و ادامه داد: کمبود نیروی کار ماهر در معادن زیر زمینی به ویژه زغال سنگ به وضوح دیده می شود.

وی گفت: فعالیت معدنی استان مازندران بیشتر با زغال سنگ کک شو و حرارتی  بوده که بیشتر مورد استفاده در صنایع ذوب است و ادامه داد که ماده معدنی فلورین با کیفیت و خلوص بالا در استان مازندران وجود دارد که با استخراج عمقی آن می توان صنایع پایین دستی  زیادی در کنار آن دایر کرد و اشتغال زایی بالایی را رقم زد.

مرتضوی اظهار کرد: با توجه به اینکه نگاه مثبتی به معادن غیر فلزی وجود ندارد، تغییر نگرش لازم است، زیرا معدن پیشران بخش صنعت است و اشتغال زایی خوبی دارد و نیز سهم مهمی در رشد اقتصادی کشور  با توجه به تحریم نفتی داشته است.

ارسال نظر