شناسه خبر : 50306

اختصاصی چابک آنلاین؛

نگهداری ماشین آلات قدیمی در معادن صرفه اقتصادی ندارد

نگهداری ماشین آلات قدیمی در معادن صرفه اقتصادی ندارد

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان البرزاعلام کرد که از۱۰۰ پروانه بهره برداری حدود ۸۰ معدن استان فعال بوده،اگرچه استان البرز جزء ۵ استانی بوده که استعداد معدنی پایینی دارد و معادن فلزی قابل توجهی هم ندارد اما بزرگترین معدن آهک کشور و گچ با خلوص بالا در این استان وجود دارد.

چابک آنلاین، شمیم نادری، "فرهنگ صادقی" درگفتگو با چابک آنلاین، درخصوص مزیت معدنی استان البرز اظهارکرد: شن و ماسه حدود 80 درصد معادن را به خود اختصاص داده که درآمد خوبی هم دارند.

 وی ،سیمان و کلینکر را از جمله محصولات معدنی صادراتی استان البرز برشمرد و ادامه داد که در صورت ایجاد بازار ساختمانی امکان استفاده از سنگ های تزِئینی این استان در سایر استانها نیز فراهم می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان البرز در خصوص مشکلات بخش معدن در سطح این استان عنوان کرد: کسب طولانی مدت مجوز بهره برداری، وجود برخی معارضان محلی، دوری از شهر و بالا بودن هزینه حمل و نقل از جمله موانع توسعه بخش معدن استان به شمار می رود.

صادقی،اظهارکرد: علاوه بر هزینه های بالای واردات، برخی ماشین آلات وارداتی جدید با سوخت تولیدی که استاندارهای قدیمی دارند همخوانی ندارد، هرچند که نگهداری ماشین آلات قدیمی صرفه اقتصادی نداشته و هزینه بر است.

وی،اذعان داشت: افزایش حقوق دولتی  باید به درصدی از قیمت فروش تعلق بگیرد، درحالیکه همه محصولات معدنی به علت نبود بازار، به صورت کامل  به فروش نمی رسند اما همچنان حقوق دولتی دریافت می شود و معدنکار را با مشکلاتی  مواجه می کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان البرزاعلام کرد وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت باید در زمینه استعلام ها با بهره برداران همکاری بیشتری کند و شورای معادن استانها نیز ازعملکرد سلیقه ای خودداری کنند.

وی،افزود: کوچکترین تغییر و اعمال سیاست های غیر فنی از طرف وزارتخانه  صمت اثرات بزرگی به جای می گذارد؛ برای مثال تغییر ناگهانی عوارض صادراتی، روند صادراتی را به چالش می کشد.

 

ارسال نظر