شناسه خبر : 44261

آغاز به‌روزرسانی سامانه کنترل هوشمند تقاطع‌های پایتخت

آغاز به‌روزرسانی سامانه کنترل هوشمند تقاطع‌های پایتخت

سرپرست شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران از آغاز به‌روزرسانی سامانه کنترل هوشمند تقاطع‌های پایتخت خبرداد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در اولین جلسه کمیته تخصصی بهینه‌سازی عملکرد تقاطع‌های پایتخت گزارشی از مسائل و مشکلات مربوط به زمان‌بندی و عملکرد وضع موجود چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌های اصلی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران توسط اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق ارائه شد.

سپس حمید برادران، سرپرست شرکت کنترل ترافیک در خصوص ضرورت به‌روزرسانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری سامانه کنترل هوشمند تقاطع‌های پایتخت تاکید کرد و گفت: با توجه به آغاز عملیات اصلاح نواقص موجود در برخی از تقاطع‌های سطح شهر از جمله لوپ‌های حسگر وسایل نقلیه، فانوس‌های LED و اشکالات چراغ‌های راهنمایی عابر پیاده به موازات شبیه‌سازی و بهینه‌سازی ۶۵ تقاطع تا پایان سال جاری، رفع و تکمیل خواهد شد.

در ادامه، غلامرضا طاهرنیا، معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک در این جلسه، اهمیت و ضرورت به‌روزرسانی نرم‌افزار‌های کلان‌نگر و خُردنگر در حوزه حمل و نقل و ترافیک را مورد تأکید قرار داد.

یحیی صادقی جهانی، معاون اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق نیز با اعلام اینکه مدیریت و زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی برای تردد در تقاطع‌های پایتخت، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق توسط شرکت کنترل ترافیک است، تأکید کرد: تامین و اختصاص اعتبارات مورد نیاز برای خرید و به‌روزرسانی امکانات و تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در سال ۱۴۰۳ را از طریق شرکت کنترل ترافیک، مورد پیگیری قرار خواهیم داد.

گفتنی است، احصاء و شناسایی دقیق مسائل و مشکلات عملکرد بهینه تقاطع‌های پایتخت و نحوه رفع اشکالات زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی هوشمند و زمان‌دار در جلسه آتی این کمیته، مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار خواهد گرفت.

 

ارسال نظر