شناسه خبر : 51490

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیشترین درآمد فام از محل فروش اموال مازاد کدام بانک ها بوده است؟

بیشترین درآمد فام از محل فروش اموال مازاد کدام بانک ها بوده است؟

درآمد عملیاتی شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) در نیمه نخست سال گذشته به ۳ میلیارد تومان رسید.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، این رقم در مقایسه با درآمد عملیاتی یک میلیارد تومانی این شرکت در نیمه نخست سال ۱۴۰۱, حدودا 2 میلیارد تومان افزایش داشته که این افزایش درآمد به علت افزایش درآمد حاصل از ارائه خدمات به بانک ها بوده یعنی این رشد به دلیل افزایش قیمت فروش املاک بوده است.

بیشترین درآمد فام در نیمه نخست سال گذشته از محل  ارائه خدمات به بانک ها به مبلغ 2 میلیارد تومان بوده است.

photo_2024-06-01_10-22-47

بانک رفاه کارگران با 10 ملک فروش رفته و 6 ملک ضبط سپرده شده در مجموع به مبلغ  یک میلیارد و 474 میلیون تومان بالاترین رتبه درآمدی را برای شرکت فام داشته است.

بانک کشاورزی هم با 3 ملک فروش رفته به قیمت 779 میلیون و 900 هزار تومان دررتبه دوم درآمدی برای شرکت فام قرار گرفته است.

photo_2024-06-01_10-22-50

این شرکت در شش ماهه نخست سال گذشته مبلغ یک میلیارد و 229 میلیون تومان هم از محل ارائه خدمات به خریداران املاک درآمد کسب کرد.

شرکت فروش اموال مازاد بانک ها (فام) بر اساس مصوبه هیئت وزیران و با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و مشارکت و سهم 10 بانک دولتی کشور در سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده است.

این شرکت در زمینه های مختلف ملکی از جمله آماده سازی، اخذ استعلامات،برگزاری مزایده ،تحویل ملک و انتقال سند به نام خریداران،به سیستم بانکی کشور ارائه خدمت می کند.

با وجود انعقاد قرارداد و پیگیری های به عمل آمده درخصوص معرفی ملک ازسوی بانک ها به شرکت اما بانک های صادرات ایران، ملت، تجارت، مسکن، توسعه صادرات، صنعت و معدن، سپه و ملی ایران قراردادی با شرکت منعقد نکرده و یا ملکی را جهت فروش در دوره مورد گزارش به شرکت معرفی نکرده اند.

شرکت فام در 6 ماهه نخست سال گذشته 13 میلیون تومان درآمد از محل فروش پاکت های مزایده و ارسال قرارداد کسب کرده است.

دارایی های ثابت مشهود شرکت تا ارزش ۶۸.۵۰۵ میلیون ریال در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق, سیل و زلزله از پوشش بیمه ای برخوردار است.

10 بانک ملی ایران، سپه، ملت، تجارت، صادرات ایران، مسکن، صنعت و معدن، رفاه کارگران، توسعه صادرات و کشاورزی، سهامداران شرکت فروش اموال مازاد بانک ها را تشکیل می دهند.

سود خالص شرکت فروش اموال مازاد بانک ها(فام) در ۶ماه نخست سال ۱۴۰۲ به ۷ میلیارد تومان رسید.

زیان خالص این شرکت در مدت مشابه مورد بررسی در سال ۱۴۰۱, دو میلیارد تومان بوده است.

سرمایه این شرکت در نیمه نخست سال گذشته   ۵ میلیارد تومان بوده است.

 

  • عباس

    بسیار عالی

ارسال نظر