شناسه خبر : 49453

اختصاصی چابک آنلاین ؛

بانک آمریکا در سال ۲۰۲۳ چگونه ۲۶ میلیارد دلار سود ساخت؟

بانک آمریکا در سال 2023 چگونه 26 میلیارد دلار سود ساخت؟

بانک آمریکا یا Bank of America یکی از بزرگترین بانک‌های آمریکا و جهان است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، تاریخچه این بانک به سال ۱۹۰۴ بازمی‌گردد، زمانی که Amadeo Giannini بانکدار آمریکایی ایتالیایی تبار، اولین بانک خود را با نام Bank of Italy در شهر San Francisco تأسیس کرد. 

هدف وی ایجاد یک بانک برای مهاجران ایتالیایی بود که نمی توانستند از خدمات بانک های دیگر استفاده کنند.

این بانک به سرعت در حال گسترش بود و به دلیل ارائه خدمات بانکی به جوامع محلی و کارگران مهاجر ایتالیایی شهرتی بزرگ به دست آورد.

در سال ۱۹۲۲، بانک به نام Bank of America نامگذاری شد و به مرور زمان تبدیل به یکی از بانک‌های بزرگ آمریکا شد. 

در دهه ۱۹۵۰، بانک آمریکا به سرعت در سراسر آمریکا و حتی جهان گسترش یافت و به دلیل خدمات متنوع خود، از جمله بانکداری خصوصی، بانکداری سرمایه‌گذاری، وام‌های مسکن، و خدمات بانکداری مبتنی بر اینترنت، به یکی از بانک‌های معتبر و تاثیرگذار جهان تبدیل شد.

امروزه، بانک آمریکا یکی از بزرگترین موسسات مالی جهان است که خدمات متنوعی از جمله بانکداری خرده فروشی، بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت دارایی و خدمات مالی شخصی و تجاری ارائه می‌دهد.

این بانک در سال 2010 به عنوان پنجمین شرکت بزرگ در ایالات متحده آمریکا، از لحاظ میزان درآمد سالیانه شناخته شد که درمیان شرکت های غیر نفتی بعد از وال مارت و جنرال الکتریک رتبه سوم را برای این بانک رقم زد.

بانک آمریکا در گزارش سالانه 2023 خود اطلاعاتی درباره ادامه دادن این موسسه مالی به رشد مسئولانه و موفقیت‌هایی که با کمک مشتریان، همکاران و سهامداران خود بدست آورده بود اشاره کرد.

بانک آمریکا در طول سال 2023، 26.5 میلیارد دلار سود خالص کسب کرد که برای درک بهتر عملکرد سال 2023، باید آن را با چند سال گذشته مقایسه کرد.

سال 2020 و بعد از آن تأثیرات کووید 19 بر اقتصاد سراسر جهان را دیدیم و تورم بالایی که به دلیل تحریک‌های مالی و پولی بیش از حد ایجاد شده بود. 

 جنگ‌های منطقه‌ای در اروپا و خاورمیانه  نیازمندی‌های مالی از سوی اروپا و ایالات متحده را به همراه داشت. 

اما با تمامی این چالش ها در دوره 2020 تا 2023، بانک آمریکا بیش از 100 میلیارد دلار سود خالص کسب کرد. 

چگونه این کار انجام شد؟

 با ترویج رشد مسئولانه  در بازار بدون هیچ بهانه‌ای. 

این رشد مسئولانه شامل رشد با تمرکز بر مشتری؛ رشد در چارچوب ریسک ؛ و رشد به صورت پایدار بوده است. 

در طول دهه گذشته، قیمت سهام بانک آمریکا نسبت به شاخص بانک KBW، که عملکرد بانک‌های عمومی برجسته در ایالات متحده را پیگیری می‌کند، عملکرد قوی داشته  است.

 در همین زمان، سهام بانک‌ها با چالش‌هایی روبه‌رو شده‌اند. 

در مجموع، بانک آمریکا در سال 2023، 26.5 میلیارد دلار سود خالص با کسر هزینه های مالیاتی  بدست آورده هر چند که سود خالص آن قبل از کسورات، سالانه 29.3 میلیارد دلار بود. 

EPS تنظیم شده سالانه 3.42 دلار، که نسبت به سال 2022،  7 درصد رشد نشان می دهد.

همچنین، در سال 2023، دارایی‌های کل به ارزش 3.18 تریلیون دلار، در مقایسه با سال 2022، 4 درصد افزایش یافت. 

از طرفی، در سال 2023، وام‌های این بانک به بیش از 1.05 تریلیون دلار افزایش یافتند. 

 در سال 2023، سود سهام بانک آمریکا با 7 درصد افزایش مواجه شد. 

این بانک در پایان سال 2023، 3.9 میلیون مشتری  برای کسب و کارهای خرد و کوچک و بیش از 50 میلیارد دلار سپرده‌های بانکی تجاری داشته است.

همچنین بانک آمریکا در سال 2023، 17.4 میلیارد دلار درآمد فروش از معاملات بازارهای جهانی کسب کرده که  بیشترین میزان در تاریخ این بانک بوده است.

در پایان سال 2023،  75 درصد از خانوارهای مصرفی از پلتفرم‌های دیجیتال این بانک  استفاده فعال می‌کردند.

یعنی  2.2 میلیون کاربر جدید فعال بانکداری دیجیتال مصرفی، که به مجموع 46 میلیون کاربر فعال رسید. 

49 درصد از کل فروش مصرفی از طریق پلتفرم‌های دیجیتال بوده و تقریباً 865 هزار قرار ملاقات دیجیتال توسط مشتریان رزرو شده است.

بانک آمریکا در راستای تعهد به خانه دار کردن افراد، 15 میلیارد دلار برای کمک به 60 هزار نفر، برای خرید یک خانه پرداخت کرده است.

از طرفی هم بیش از 568 میلیون دلار به صندوق‌های توسعه اجتماعی و مالی در سال 2023 به صورت وام و سرمایه‌گذاری ارائه شد.

این بانک بیش از 32 میلیون دلار برای حمایت از هنر و ترویج پایداری فرهنگی در سال 2023 اختصاص داد.

همچنین بانک آمریکا در سال 2023، مبلغ 7,500 دلار به عنوان کمک هزینه تحصیلی برای بازگشت به مدرسه یا دنبال کردن دوره‌ها و گواهی‌نامه‌های شغلی مجاز برای کارمندان خود ارائه کرده  و کارکنان می‌توانند هر سال تا ۵۰ روز مرخصی برای مراقبت از کودکان و بزرگسالان خود را در صورت نیاز دریافت کنند.

بانک آمریکا هزینه خرید یا لیزینگ خودروی الکتریکی  کارمندان خود را بازپرداخت می‌کند و کارکنانی که ۱۵ سال یا بیشتر در شرکت فعالیت داشته‌اند، می‌توانند از ۴ تا ۶ هفته مرخصی با پرداخت حقوق بهره‌مند شوند.

این بانک برنامه‌ای به نام "مرخصی تحصیلی" برای کارکنان فراهم کرده است و در این برنامه، کارکنان می‌توانند مدتی مرخصی گرفته و به فعالیت‌های آموزشی یا تجربیات جدید اختصاص دهند.

حقوق سالیانه برای کارکنان تمام وقت در ایالات متحده تقریبا 48 هزار دلاری ده  که تقریبا ساعتی 16 دلار می شود. با این حال، گفته می شود که بانک آمریکا حداقل دستمزد ساعتی که برای کارکنان تمام وقت تعیین کرده 23 دلار است.

نشریه فوربس در گزارشی ۱۰بانک برتر جهانی را بر اساس ارزش بازاری، عملکرد و دارایی آنها در سال۲۰۲۳ رتبه‌بندی کرد که در این رتبه بندی بانک آمریکا به عنوان دومین موسسه برتر جهانی بعد از بانک جی پی مورگان معرفی شد.

 

ارسال نظر