شناسه خبر : 24413

پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومانی تسهیلات ودیعه مسکن تصویب شد

پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومانی تسهیلات ودیعه مسکن تصویب شد

رئیس کل بانک مرکزی گفت: دیروز در شورای پول و اعتبار پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومانی تسهیلات ودیعه مسکن تصویب شد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صالح آبادی گفت: با توجه به بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصاد، حواله‌‎جات در سامانه نیما به خوبی پوشش داده می‌شوند و بنابر درخواست صراف‌ها از هفته گذشته، امکان انجام معاملات ارزی به صورت توافقی بین صادرکنندگان و صرافی‌ها فراهم شد.

رئیس کل بانک مرکزی می‌گوید: همچنین از دیروز امکان انجام این معاملات به صورت توافقی در بازار متشکل ارزی هم فراهم شد، پس با این تسهیلگری پیش بینی آرامش بیشتری در بازار ارز می‌شود.

به گفته او، با توجه به قانون بودجه امسال تسهیلاتی مانند ازدواج، ودیعه مسکن و فرزند آوری جزو اولویت‌های پرداختی در نظام بانکی است. دیروز در شورای پول و اعتبار پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومانی تسهیلات ودیعه مسکن تصویب شد به صورتی که در تهران ۱۰۰ میلیون تومان، کلان شهر‌ها ۷۰ میلیون تومان و در سایر مناطق شهری ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است؛ براساس اولویت‌های دولت، پرداخت این تسهیلات ضرورت دارد.

دیروز  صحابی معاون اداره اعتبارات بانک مرکزی گفته بود: از ابتدای امسال تا ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ تعداد ۱۹۰ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج در مجموع به مبلغ ۲۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از سوی شبکه بانکی پرداخت شده است، که از نظر مبلغی بیش از ۷۱ درصد و از نظر تعدادی ۸.۵ درصد رشد داشتیم.

ارسال نظر