شناسه خبر : 33199

تسلا کولاک می کند

تسلا کولاک می کند

شرکت خودروسازی تسلا پیش‌بینی خود را برای هزینه‌های سرمایه‌ای افزایش داد و حداقل ۷ میلیارد دلار برای سال جاری بودجه در نظر گرفته است زیرا این خودروساز تولیدات خود را در کارخانه‌های خود افزایش می‌دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اعلام کرد که انتظار دارد امسال بین ۷ تا ۹ میلیارد دلار هزینه کند که بالاتر از چشم‌انداز قبلی ۶ تا ۸ میلیارد دلار است.

مدیران تسلا اخیراً بر کاهش هزینه‌ها تأکید کرده‌اند و این شرکت قیمت خودرو را بارها کاهش داده اما پیش‌بینی‌های سرمایه خود را در ۹ ماه گذشته چندین بار افزایش داده است. شرکت در ماه جولای انتظار داشت ۶ تا ۸ میلیارد دلار برای سال ۲۰۲۲ و دو سال بعد از آن بپردازد.

سهام تسلا قبل از شروع معاملات در روز دوشنبه (۲۴ آوریل) در نیویورک با ۱.۹ درصد کاهش به ۱۶۲ دلار آمریکا رسید و در سال جاری ۳۴ درصد افزایش یافته است.

باارزش‌ترین خودروساز جهان تولید خود را افزایش داده است زیرا رشد فروش را پیش از سود در اقتصاد ضعیف در اولویت قرار می‌دهد و برای هدف فروش ۲۰ میلیون خودروی الکتریکی ایلان ماسک، در سال ۲۰۳۰ تلاش می‌کند. دستیابی به این هدف باعث می‌شود تسلا تقریباً ۲۰ درصد از بازار جهانی خودرو را به خود اختصاص دهد.

بر اساس گزارش رویترز تسلا تولید نسخه‌ای از مدل Y را در شانگهای آغاز کرده است تا امسال در کانادا فروخته شود واین اولین باری است که خودروهایی را از چین به آمریکای شمالی ارسال می‌کند.

 

ارسال نظر