شناسه خبر : 30860

قیمت نفت ۸۵ دلاری در بودجه سال آینده عددی قابل دستیابی است

قیمت نفت  85 دلاری در بودجه سال آینده عددی قابل دستیابی است

رئیس هیئت مدیره شرکت نفت خزر،تعیین عدد ۸۵ دلاری قیمت نفت دربودجه سال آینده را عددی قابل دستیابی دانست و اعلام کرد که با توجه به بحران‌های بین‌المللی و شرایط سیاسی موجود در عرصه سیاست بین‌الملل این عدد جای نگرانی ندارد و حتی قابل دستیابی است.

به گزارش چابک آنلاین، عمادحسینی،اظهار داشت که در شرایط فعلی، قیمت جهانی نفت بیشتر تحت تأثیر شرایط بازار بین‌الملل بوده، بنابراین با توجه به شرایط موجود، تعیین این عدد در بودجه سال آینده عدد معقول، منطقی و خوبی است.

رئیس هیئت مدیره شرکت نفت خزر اذعان داشت که کسری و ناترازی بودجه همواره و در همه دولت‌ها وجود داشته، بنابراین نباید از کسری بودجه احتمالی هم ناامید شد.

این کارشناس ارشد انرژی گفت که با توجه به چشم‌انداز بازار بین‌المللی نفت، تعیین 85 دلار برای قیمت نفت در بودجه سال آینده، عددی قابل دستیابی بوده هرچند که تجربه سال‌های گذشته نشان داده که بودجه همیشه و به‌صورت صد درصدی درسالهای قبل محقق نشده است.

حسینی تأکید کرد که با توجه به چشم‌انداز بازار بین‌الملل نفت، نمی‌توان در شرایط فعلی و به بهانه کسری بودجه قیمت نفت را در بودجه کاهشی کرد.

وی گفت که در شرایط فعلی باید به‌دنبال فعال‌سازی تولید و فروش بیشتر بود زیرا شرایط بازارهای جهانی پاسخگوی عرضه خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت نفت خزر، با اشاره به دیپلماسی خوب دولت برای فروش نفت بیشتر در ماه‌های ابتدایی، اظهار امیدواری کرد که در ادامه این روند ظرفیت تولید وفروش نفت بیشتر هم شود.

 

ارسال نظر