شناسه خبر : 32558

آیا خرید بانک‌سیلیکون‌ولی به نگرانی‌ها در بحبوحه بحران بانکی پایان می‌دهد؟

آیا خرید بانک‌سیلیکون‌ولی به نگرانی‌ها در بحبوحه بحران بانکی پایان می‌دهد؟

خرید سپرده‌ها و وام‌های بانک سیلیکون‌ولی به بهبود نسبی سهام وام‌دهندگان اروپایی در روز دوشنبه کمک کرد؛ این در حالی است که هفته گذشته، نگرانی‌های ناشی از استرس سیستمی بانکی و تخریب اعتبار بر این بخش تأثیر گذاشته بود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، بلومبرگ نیوز در گزارشی بیان کرده بود مقام‌های آمریکا در مراحل اولیه بررسی گسترش تسهیلات وام اضطراری هستند تا بتوانند بدترین شوک بانکی پس از بحران مالی جهانی در سال ۲۰۰۸ میلادی را مهار کنند؛ پس از این گزارش، امید به حمایت بیشتر از بانک‌ها ایجاد شد.

سقوط ناگهانی بانک سیلیکون‌ولی (که در زمینه فناوری، خدمات ارائه می‌کرد) در اوایل ماه جاری میلادی، باعث بی‌ثباتی شد و توجه سرمایه‌گذاران را به برخی از بانک‌های بزرگ اروپا جلب کرد. مشاهده نشانه‌هایی مبنی‌بر اینکه ورشکستگی سیلیکون‌ولی با حمایت مقام‌ها جبران می‌شود، احتمالاً باعث ایجاد اعتماد خواهد شد.

شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) در بیانیه‌ای اعلام کرد که در آخر هفته، فِرست سیتیزِنز بَنک شِرز (شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی) همه وام‌ها و سپرده‌های بانک سیلیکون‌ولی را خرید و در ازای آن، حقوق سهام شرکت بیمه سپرده فدرال را در سهام خود به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار اعطا کرد.

مقام‌های فرست سیتیزنز که در کارولینای شمالی واقع است، اعلام کردند مشتریان همچنان به حساب‌های خود دسترسی دارند و شعبه‌ها از روز دوشنبه باز می‌شوند.

شرکت بیمه سپرده فدرال تخمین می‌زند که ورشکستگی بانک سیلیکون‌ولی نزدیک به ۲۰ میلیارد دلار برای صندوق بیمه سپرده آن هزینه خواهد داشت.

ارسال نظر