شناسه خبر : 27653

جامعه عشایری ۴ برابر نیاز وارداتی کشور به گوشت قرمز را تولید می‌کند

 جامعه عشایری ۴ برابر نیاز وارداتی کشور به گوشت قرمز را تولید می‌کند

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به نقش تامین کنندگی ۲۵ درصد گوشت قرمز در جامعه عشایری، گفت: جامعه عشایری ۴ برابر نیاز وارداتی کشور به گوشت قرمز را تولید می‌کند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایلنا ، عباس پاپی‌زاده رئیس سازمان امور عشایر ایران ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی زن روستایی در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نقش تامین کنندگی ۲۵ درصد گوشت قرمز در جامعه عشایری، گفت: جامعه عشایری ۴ برابر نیاز وارداتی کشور به گوشت قرمز را تولید می‌کند.

وی ادامه داد: قسمت زیادی از تولیدات صنایع دستی، دامداری، دامپروری و گیاهان دارویی به زنان عشایر تعلق دارد.

پاپی‌زاده با اشاره به توجه دولت سیزدهم در حوزه عشایری کشور، تصریح کرد: در سفرهای استانی هیات دولت در بخش اعتبارات نیز در حوزه عشایر افزایش یافته که ان‌شاءلله اثر این افزایش را در رفاه مردمان این بخش ببینیم.

وی ضمن بیان این که حوزه تولید در بخش عشایر مربوط به جهاد کشاورزی است، یادآور شد: با تشکیل ۴۵۰ صندوق خرد زنان روستایی و شبکه تعاون عشایری وظیفه خودمان را در حوزه تولید انجام داده ایم.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با اشاره به تصویب آیین نامه ساماندهی  عشایر در سال ۸۸، افزود: ۳۰ دستگاه اجرایی علاوه بر جهاد کشاورزی در این آیین‌نامه لحاظ شده که در قبال عشایر وظیفه‌مند هستند.

وی در پایان ضمن اشاره به مشکلات عشایر در بخش مختلف از جمله بهداشت و درمان، راه، آموزش دانش آموزان و ... از سایر بخش‌ها و دستگاه‌های اجرایی خواست تا وظیفه خود را در این خصوص اجرا کنند.

 

ارسال نظر