شناسه خبر : 14671

امسال ۱۰۰ هزار نفر از عشایر کشور بیمه رایگان می‌شوند

امسال ۱۰۰ هزار نفر از عشایر کشور بیمه رایگان می‌شوند

رئیس سازمان امور عشایری گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۲۸۸ پروژه عشایر در کشور با یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می رسد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از مهر، شاهپور علایی مقدم عصر چهارشنبه در نشست شورای عشایر استان ایلام در شهرستان دهلران گفت: همزمان با دهه مبارک فجر ۲۸۸ پروژه عشایر در کشور با یک هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد که سهم استان ایلام از این تعداد ۲ پروژه با ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار است.

رئیس سازمان امور عشایری ایران گفت: همچنین در دهه فجر ۲۸۲ پروژه برون سازمانی توسط دستگاه‌های مرتبط با عشایر با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی گفت: کل عرصه‌های مراتع کشور ۸۴ میلیون هکتار از این مقدار ۳۴ میلیون هکتار در اختیار عشایر است.

وی به نیاز ۸۶۰ هزار تنی گوشت قرمز کشور در سال اشاره کرد و اظهار کرد: عشایر با تولید ۲۰۰ هزار تن از این میزان در واقع ۲۵ درصد گوشت کشور را تأمین می‌کنند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: امسال ۱۰۰ هزار نفر از عشایر کشور بیمه رایگان می‌شوند که از این تعداد سهم استان ایلام چهار هزار نفر است.

وی از اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال در این سفر برای تأمین تسهیلات کم بهره به عشایر استان خبر داد و افزود: ما در زمینه پرداخت تسهیلات چهار درصد و باز پرداخت پنج ساله به عشایر استان مشکل نداریم.

رئیس سازمان امور عشایری ایران، به ماده ۱۰ و ۱۲ در خصوص تسهیلات عشایر اشاره کرد و یادآور شد: ضمانت این تسهیلات به صورت زنجیره‌ای است و از این محل به شهرستان توجه ویژه خواهد شد.

علایی مقدم به رفع مشکلات عشایر از محل ارزش افزوده هم اشاره کرد و گفت: می‌شود با این اعتبار نیز بخشی از مشکلات جامعه عشایر را مرتفع و در چندین سال شاهد رفع عمده مشکلات عشایر از این محل بود.

وی تاکید کرد: ۵۷۰ هزار تن نهاده سهم عشایر کشور است که تاکنون ۴۷۰ هزار تن آن توزیع شده است.

 

ارسال نظر