شناسه خبر : 23454

افزایش ۲ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های کشور

افزایش ۲ هزار مگاواتی ظرفیت نیروگاه‌های کشور

معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی گفت: با افتتاح نیروگاه قشم پاسارگاد برای زمان اوج مصرف تابستان امسال , حدود دو هزار مگاوات به ظرفیت نیروگا‌های حرارتی کشور افزوده می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، حمیدرضا عظیمی با اشاره به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور با سنکرون واحد گاز نیروگاه سیکل‌ترکیبی قشم پاسارگاد به ۷۰ هزار و ۶۳۴ مگاوات رسیده است، افزود: تاکنون ۵۹۱ واحد تولید برق حرارتی در ۱۳۰ نیروگاه کشور احداث شده است که ۶۷.۷ درصد از این ظرفیت متعلق به بخش خصوصی است.
وی با اشاره به سنکرون ۹ واحد جدید نیروگاهی در کشور، افزود: در راستای طرح‌های افزایش توان تولید برق برای روزهای اوج مصرف تابستان سال ۱۴۰۱ واحد گازی نیروگاه‌های هنگام، ایران LNG، قشم پاسارگاد و میانرود وارد مدار شده است.
معاون توسعه طرح‌های شرکت برق حرارتی با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای توان واحدهای گازی و سیکل‌ترکیبی به ظرفیت ۳۶۱ مگاوات، گفت: همچنین تاکنون واحدهای بخار جدید نیروگاه‌های جهرم، هریس، ارومیه، چابهار و بعثت پارس‌جنوبی نیز برای کمک به تامین انرژی پایدار روزهای پیک مصرف امسال به شبکه سراسری برق کشور متصل شده‌اند.
عظیمی با اشاره به اتصال واحد گازی نیروگاه کلاس اف قشم پاسارگاد به شبکه سراسری برق کشور، افزود: در راستای توسعه تولید برق در جنوب کشور و پاسخگویی به رشد مصرف برق در منطقه جزیره قشم، ساخت نیروگاه ۴۷۹ مگاواتی قشم پاسارگاد با برخورداری از یک واحد گازی ۳۲۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۵۹ مگاواتی توسط شرکت قشم مولد در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر