شناسه خبر : 29857

۶۰ درصد سیمان تولیدی کشور توسط کارخانجات بتن آماده مصرف می شود

۶۰ درصد سیمان تولیدی کشور توسط کارخانجات بتن آماده مصرف می شود

رئیسی گفت: تعطیلی کارخانجات بتن ناشی از آلودگی هوا و قطعی برق و گاز در کاهش سهم ساخت و ساز اثر مستقیمی دارد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسین رئیسی گفت: تعطیلی ناخواسته کارخانجات بتن به دلیل آلودگی هوا  و از سوی دیگر قطعی برق و گاز بوده که این موضوع در افزایش قیمت سیمان و در نتیجه پروژه های نهضت ملی مسکن تاثیر گذاشته است.

به گفته دبیر انجمن بتن، سهم بتن آماده در افزایش صنایع آلاینده نیم درصد است، درحالیکه حدود هزار دستگاه ماشین میکسر درکشور فعالیت می کنند که حدود ۵۰۰ دستگاه از این تعداد به صورت همزمان فعالیت دارند.

او می‌گوید: سهم مواد آلاینده کارخانجات بتن کمتر از نیم درصد است  و کارخانجات بتن به ازای هر روز تعطیلی معادل ۱۰ میلیارد تومان زیان می کنند که براین اساس در طول ۱۰ روز تعطیلی ۱۰۰ میلیارد تومان دچار زیان شده اند.

رئیسی با بیان اینکه صنعت ساختمان صنعت اصلی کشور است، گفت: این صنعت به صورت  مستقیم با تعطیلی کارخانجات ارتباط دارد و از آنجاکه سالانه یک میلیون واحد مسکونی باید ساخته شود، این تعطیلی ها اثر گذاری مستقیمی در کاهش سهم ساخت دارد.

رئیسی گفت: گردش مالی صنعت بتن ۶میلیارد دلار در سال بوده که این رقم ۵ برابر گردش مالی سیمان است. همچنین ۶۰ درصد سیمان تولیدی کشور توسط کارخانجات بتن آماده مصرف می شود.

او گفت: ناوگان حمل بتن دارای استاندارد یورو۴ است و برای تردد ها تمامی  تست های معاینه فنی را انجام داده اند، از سوی دیگر توسط سازمان ترافیک و پلیس راهور  این خودرو ها رصد می شود.

دبیر انجمن بتن گفت: راهکار اصلی در این بخش سامانه کنترلی پلیس راهور است و با توجه به آنکه این بخش به صورت مرتب  با قطعی برق و گاز روبرو می شوند، این امر  مشکلات و ضرر و زیان کارخانجات بتن را به همراه دارد.

 

ارسال نظر