شناسه خبر : 43916

اختصاصی چابک آنلاین؛

بیمه مرکزی با استخراج میزان کم بیمه گی اموال باری از دوش دولت برمی دارد

جای کارگروه بررسی کم بیمه گی اموال دولتی درسندیکای بیمه گران خالی است

بیمه مرکزی با استخراج میزان کم بیمه گی اموال باری از دوش دولت برمی دارد

علی استاد هاشمی، رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران: درزمان حضورم در معاونت نظارت بیمه مرکزی، طی نامه ای به مراکز نظارتی ازآنها دعوت شد تاکم بیمه گی اموال سازمانهای دولتی را احصا کنند تا در این راستا، صنعت بیمه بتواند به سراغ پوشش بیمه ای آن اموال برود.

به گزارش چابک آنلاین، درنشست با اعضای سندیکای بیمه گران از اعضا نیزخواسته شد تا با تشکیل یک کارگروه وکمیته، کم بیمه گی  اموال و دارایی سازمان های دولتی را احصا کنند که درصورت تشکیل این کارگروه، مراوده و پیگیری اجرای آن  با بخش‌های دولتی و نظارتی بر عهده بیمۀ مرکزی است.

بیمه مرکزی به طور جدی  قصد دارد تا کم بیمه گی اموال در جامعه را با تهیه گزارش های متعدد با کمک گرفتن از رسانه ها و نهادهای نظارتی به عموم جامعه نشان دهد.

هدف بیمه مرکزی از پیگیری  کم بیمه گی اموال دولتی در جامعه ، صرفا سودآوری شرکت‌ها بیمه ای نیست زیرا هدف اصلی برداشتن باری از روی دوش دولت است.

درزمان رخداد حادثۀ خوی استاندارگفت که این مناطق فلان مبلغ خسارت دیده‌، هرچند که مدیرعامل بیمۀ ایران به  استاندار گفت که «شما امروز نباید این را اینچنین گزارش بدهید، بلکه باید گزارش بدهید که این محل بیمه بوده و فلان شرکت هم چک آن را کشیده و به شما تقدیم کرده است.» 

بیمه مرکزی به شدت به دنبال اعلام و رفع کم بیمه گی بوده تا در این راستا به دولت کمک کند بنابراین انتظار می رود که  شرکت‌های بیمه ای به صورت جدی پای کار بیایند.

با تشکیل یک کارگروه کم بیمه گی در سندیکای بیمه گران ، آمار کم بیمه گی اموال دولتی را می توان استخراج و بعد آن‌ها را پیگیری کرد.

 

حجم ویدیو: 20.41M | مدت زمان ویدیو: 00:02:23 دانلود ویدیو
ارسال نظر