شناسه خبر : 31079

۲۸.۵ میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌نامه عمر پس‌انداز هستند

28.5 میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌نامه عمر پس‌انداز هستند

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: در حال حاضر ۲۸.۵ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش بیمه‌نامه عمر پس‌انداز هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد خبرگزاری فارس، مجید بهزادپور امروز در هفتمین نشست از سه‌شنبه‌های نوآوری و فناوری در صنعت بیمه کشور، اظهار داشت: بیمه عمر ابزاری برای تشویق پس‌انداز در جامعه است که تاکنون 28.5 میلیون نفر تحت پوشش بیمه‌های عمر قرار گرفته‌اند.

وی افزود: بر اساس تکلیف ماده 85 قانون مدیریت خدمات کشوری همه دستگاه‌‌‌‌‌های اجرایی توصیه شدند که در کنار بیمه‌های پایه، یک بیمه تکمیلی درمان و بیمه زندگی هم برای کارکنان خود خریداری کنند و دو رشته بیمه درمان و زندگی بیشترین تماس صنعت بیمه با مردم جامعه را دارند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه سهم پرتفوی بیمه زندگی در کل صنعت بیمه رقم کوچکی است،‌ اظهار داشت: تعداد افراد قابل توجه است و باید به توسعه بیمه‌های عمر و زندگی به عنوان ابزاری برای توسعه پس‌انداز در خانوارها نگاه کنیم.

بهزادپور همچنین در مورد زلزله خوی گفت: معاون نظارت بیمه مرکزی بخشنامه‌ای به شرکت‌های بیمه‌ای صادر کرد که با توجه به موقعیت منطقه هرچه سریع‌تر نسبت به برآورد خسارات و پرداخت خسارت به هموطنان توسط شرکت‌ها اقدام شود.

وی همچنین به بیمه عمر و بازنشستگی به عنوان یکی از ابزارهای کمک به مستمری بازنشستگی به ویژه در شرایطی که میانگین سنی جمعیت رو به افزایش است، اشاره کرد و گفت: دولت هرساله مبالغ زیادی به صندوق‌‌‌‌‌های بازنشستگی کمک می‌کند که اگر این روند ادامه پیدا کند، کل بودجه دولت را تحت تأثیر قرار می‌دهد و بیمه زندگی می‌تواند بخشی از کار را به دست گیرد و کمکی برای مستمری بازنشستگان ایجاد کند.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران اظهار داشت: از الگوی بیمه‌های تامین اجتماعی باید استفاده کنیم و بخشی از حق بیمه تامین اجتماعی می‌تواند در صندوق‌های بیمه عمر سرمایه‌گذاری شده که افراد بعد از بازنشستگی در کنار مستمری تامین اجتماعی از صندوق بیمه عمر هم مستمری دیگری دریافت کنند.

بهزادپور با اشاره به انتشار اوراق بیمه‌ای گفت: این اوراق به عنوان ابزاری برای انتقال بخشی از ریسک به مردم به شمار می‌رود. تاکنون چنین اوراقی در صنعت بیمه نداشتیم و از هفته قبل اتفاق خوبی که روی داد، قرار است اوراق بیمه اتکایی در بازار سرمایه منتشر شود.

وی از بیمه زندگی به عنوان یک نوع بازنشستگی دوم برای مردم یاد کرد و گفت: صنعت بیمه کشور باید تقویت شود و ارتباط بین صنعت و دانشگاه افزایش یابد.

 

ارسال نظر