شناسه خبر : 29206

میزان بدهی دولت به صندوق بیمه عشایر ۱۰ هزار میلیارد تومان است

میزان بدهی دولت به صندوق بیمه عشایر ۱۰ هزار میلیارد تومان  است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: سطوح درآمدی افراد تحت پوشش این صندوق با حمایت دولت سیزدهم و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۶۰ درصد رشد یافت.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «بیت‌الله برقراری» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران به مناسب روز بیمه اظهار داشت: دولت‌های گذشته در افزایش سطوح درآمدی کم‌کاری کردند درحالی‌که اتفاقات مهم و تحولی در دولت سیزدهم برای این صندوق رقم خورد، نتیجه این افزایش سطح درآمدی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران این صندوق محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم هزار میلیارد از بدهی صندوق را پرداخت کرده است گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت‌های گذشته به صندوق است که امیدواریم دولت سیزدهم با اختصاص سهمی از خلیج‌فارس بتواند بدهی را پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر افزود: این صندوق طبق تأکید وزیر کار وارد مقوله بنگاه‌داری نشده؛ بلکه سهام‌دار بوده است و اکنون شرکت‌ها زیرمجموعه این صندوق دارای وضعیت اقتصادی مناسب هستند.

وی با اشاره به اینکه این صندوق بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی در سال ۸۴ تأسیس شده است گفت: ۱۷ سال از عمر این صندوق می‌گذرد؛ ازاین‌رو در حوزه‌های اجتماعی، بیمه‌ها اثربخش هستند این بیمه‌ها در بخش‌های اقتصادی نیز مؤثر و آینده افراد جامعه را تضمین می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر ادامه داد: جامعه هدف این صندوق کشاورزان، روستاییان، عشایر و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر هستند که بخش اعظم تولید کشور و امنیت غذایی بر دوش ای جامعه است در توسعه زیربنای روستایی و اقتصادی اثربخش هستند.

شرایط عضویت در صندوق بیمه روستایی

وی با بیان اینکه جامعه هدف خالص ما ۱۰ میلیون نفر هستند، گفت: سن ورود به این صندوق از ۱۸ تا ۵۰ساله است که باید این افراد را زیر چتر حمایت قرار دهیم.

برقراری بیان داشت: این جامعه هدف باید از این خدمات صندوق مطلع و بهره‌مند شوند. هشت سطح برای بیمه‌شدگان تعریف شده است که دولت ۲ برابر سهم بیمه شده، پرداخت می‌کند.

به گفته وی، افراد در پایین‌ترین سطح صندوق با سطح درآمدی یک میلیون تومان، ۵۰ هزار تومان و در بالاترین سطح درآمدی ۲ میلیون و ۶۶۰ هزارتومانی، ۱۳۳ هزار تومان بیمه پرداخت می‌کنند و دولت ۲ برابر سهم بیمه شده، پرداخت می‌کند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با اشاره به برنامه‌های این صندوق گفت: در مدار محاسبات بیمه‌ای حرکت می‌کند و ثبات و پایداری بسیار مهم است که مدنظر قرار گرفته است.

وی ابراز داشت: قرارگاه علی بن موسی‌الرضا (ع) راه‌اندازی شده است که هدف‌گذاری برای جذب یک میلیون بیمه شده جدید است همچنین در دولت سیزدهم ۳۴۹ هزار بیمه شده جدید و ۲۸۴ هزار و ۳۸۳ نفر بیمه شده فعال داریم که رشد ۱۹ درصدی را شاهد هستیم همچنین ۱۶۳ هزار نفر بازنشسته در این صندوق داریم.

فعالیت ۱۸۰۰ کارگزاری برای بیمه روستاییان

برقراری عنوان کرد: یک هزار و ۸۰۰ کارگزاری در سراسر کشور خدمات به بیمه‌شدگان ارائه می‌کنند، ۱۵ میلیارد تومان برای تشویقی و حق‌الزحمه کارگزاران در جهت جذب بیمه‌شدگان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رسالت ما گسترش چتر بیمه‌ای است تا در جهت تحقق عدالت اجتماعی قدم برداریم گفت: نقل‌وانتقال سوابق این صندوق به سایر صندوق‌ها امکان‌پذیر شده و درمان بیمه‌شدگان توسط بیمه سلامت است ضمن اینکه به سمت افزایش خدمات و کفایت مستمری حرکت می‌کنیم که باید از ظرفیت‌های موجود جامعه بهره‌مند شویم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر تأکید کرد: دولت سیزدهم با رویکرد عدالت اجتماعی، اهتمام جدی دارد به مردم مناطق محروم دارد و سیاست‌های حمایتی را اجرایی می‌کند.

وی از بیمه تکمیلی روستاییان خبر داد و گفت: با چندین شرکت بیمه‌ای صحبت شد و در ۱۷ مهر امسال بیمه تکمیلی را سه استان همدان، اصفهان و آذربایجان شرقی رونمایی کردیم .

پرداخت ۲۲ هزار فقره وام به بازنشستگان روستایی

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر از پرداخت ۱۱ هزار فقره وام قرض‌الحسنه به مستمری بگیریم خبر داد و گفت: ۱۱ هزار فقره وام نیز بانک عامل در نظر گرفته است تا به‌زودی به بازنشستگان پرداخت کند.

وی عنوان کرد: این مبلغ تسهیلات بین ۳ تا ۵ میلیون تومان است.

 

ارسال نظر