شناسه خبر : 28484

یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه‌شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر هستند

یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه‌شده صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان و عشایر هستند

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور گفت: یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر بیمه‌شده این صندوق هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا،  بیت‌اله برقراری شامگاه امشب در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: جمعیت بیمه‌شده فعال این صندوق از زمان تأسیس در سال ۱۳۸۴ تاکنون به یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه ساختار این صندوق براساس اسناد بالادستی و نیز اصل ۲۹ قانون اساسی تشکیل شده است، افزود: این صندوق مولود انقلاب اسلامی است و عملکرد آن مبنی بر نگاه انقلابی و تحولی است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با اشاره به اینکه جامعه هدف ما شناخت کم و کلی از مزایای این صندوق دارند، خاطرنشان کرد: بسیاری این صندوق را چون جوان است نمی‌شناسند درحالی‌که صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان ۱۷ ساله بوده و جامعه هدف آن کشاورزان، روستاییان و عشایر سراسر کشور و نیز شهرهای با جمعیت زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.

برقراری با بیان اینکه جمعیت جامعه هدف ما به سی میلیون نفر در کشور می‌رسد، ادامه داد: طبق آمار جمعیت خالصی که باید تحت پوشش این صندوق قرار گیرند ۱۰ میلیون نفر است.

وی با بیان اینکه متقاضیان در هشت سطح درآمدی می‌توانند خود را بیمه کنند، افزود: یکی از ویژگی‌های صندوق این است که دولت دو برابر حق بیمه را برای متقاضیان پرداخت می‌کند و دیگر اینکه امکان انتقال سوابق از این بیمه به سایر بیمه‌ها وجود دارد.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با بیان اینکه همه افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند، گفت: مستمری پیری، بازماندگان و ازکارافتادگی از جمله خدماتی هستند که صندوق ارائه می‌دهد.

 

ارسال نظر