شناسه خبر : 24213

تمام عشایر بیمه رایگان می شوند

تمام عشایر بیمه رایگان می شوند

رئیس سازمان امور عشایر گفت: با اقدام مناسب در بودجه امسال تلاش بر آن است که تمام جامعه عشایر‌ کشور تحت پوشش رایگان بیمه قرار گیرند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  عباس پاپی زاده گفت: در بودجه امسال اقدام خوبی با همکاری دولت و مجلس در بحث تامین اعتبار بیمه عشایر صورت گرفته که امیدواریم امسال عشایر و روستاییان را رایگان بیمه کنیم.

به گفته او، رایگان شدن بیمه عشایر و روستاییان نیازمند یکسری مصوبات است که هم اکنون پیگیر آن هستیم چرا که هنوز قانون بودجه به دستگاه‌ها ابلاغ نشده و در حال طی کردن مراحل قانونی است که امیدواریم بتوانیم اعتبار را تامین کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش برآن است که کل جامعه عشایر تحت پوشش بیمه رایگان قرار گیرد.

رئیس سازمان امور عشایر یکی از مصوبات اجرایی بیمه رایگان عشایر مربوط به استقبال خود آنهاست و به هر میزانی که استقبال کنند این امر صورت می‌گیرد.

صندوق بیمه اجتماعی روستایی و عشایر سال ۸۴ تاسیس شد تا بتواند جامعه روستایی و عشایری را تحت پوشش قرار دهد که متاسفانه به دلایل مختلف از جمله عدم توان مالی جامعه عشایر برای پرداخت حق بیمه این امر تحقق نیافته است که طبق گفته رئیس سازمان امور عشایر در بودجه ۱۴۰۱ اقدام خوبی مبنی بر رایگان شدن بیمه عشایر صورت گرفته است.

ارسال نظر