شناسه خبر : 23803

اعلام آمادگی پنج شرکت بیمه ای برای ارجاع مستقیم پرونده‌ تصادفات جرحی

اعلام آمادگی پنج شرکت بیمه ای برای ارجاع مستقیم پرونده‌ تصادفات جرحی

رئیس کل دادگستری هرمزگان از اجرای آزمایشی طرح ارجاع مستقیم پرونده‌های تصادفات جرحی ساده به بیمه‌ها به منظور تسریع در جبران خسارت زیان دیدگان خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، مجتبی قهرمانی گفت: با توجه به اعلام آمادگی پنج شرکت بیمه البرز ، آسیا ، تجارت نو، معلم و پاسارگاد، پرونده‌های تصادفات رانندگی منجر به جراحات ساده در صورت موافقت زیان دیده ، پیش از طرح در مراجع قضایی، به صورت مستقیم به شرکت‌های بیمه ارجاع می شود تا سریعترین زمان ممکن جبران خسارت شود.

وی افزود: با توجه به حجم بالای پرونده‌های مرتبط با تصادفات رانندگی، بی تردید اجرای این طرح، باعث تسریع در روند رسیدگی‌ها و کاهش حجم ورودی پرونده‌ها به شورای حل اختلاف، دادسرا و محاکم قضایی می‌شود.
رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه برخی پرونده‌های تشکیل شده در خصوص حوادث رانندگی یا فاقد ماهیت قضایی بوده و یا از پیچیدگی قضایی کمتری برخوردار است، گفت: ضرورتی ندارد اینگونه پرونده‌ها بدواً در محاکم قضایی مطرح شوند و بر این اساس، اجرای طرح ارجاع مستقیم پرونده‌های تصادفات جرحی ساده به بیمه‌ها با موافقت زیان دیده و همکاری شرکت‌های بیمه، ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه مردم، نقش مهمی در کاهش مشکلات موجود خواهد داشت.
وی همچنین با تأکید بر این اینکه تأخیر در پرداخت دیه حوادث و سوانح از سوی برخی از شرکت‌های بیمه به هیچ وجه قابل قبول نیست، از مدیران نمایندگی‌های بیمه مستقر در استان هرمزگان خواست با اتخاذ تمهیدات لازم، شرایط تسریع در جبران خسارات مردم در اینگونه موارد را فراهم سازند.

 

ارسال نظر