شناسه خبر : 23745

برنامه های مهم شرکت کشت و صنعت شریف آباد اعلام شد

برنامه های مهم شرکت کشت و صنعت شریف آباد اعلام شد

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شریف آباد، از ایجاد تحول دیجیتال، صرفه جویی درهزینه ها با هدف کاهش بهای تمام شده محصولات، مدیریت بهینه منابع، افزایش بهره وری، حذف واسطه ها در جریان خرید نهاده های تولید، افزایش سهم بازارو همسویی در مسیر بهبود امنیت غذایی به عنوان مهمترین اهداف این شرکت درسال جاری یادکرد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از  روابط عمومی شرکت کشت و صنعت شریف آباد، مهندس ابراهیم غلامی با بیان اینکه درگام نخست عارضه یابی درشرکت با هدف یافتن نقاط قوت و ضعف انجام شده است،افزود که درمسیر زنجیره ارزش افزوده شرکت از جمله در بخش های کشاورزی، دامپروری و تولید و بسته بندی محصولات لبنی،  ضعف هایی وجود دارد که رفع آنها در سالجاری از اولویت های مهم خواهد بود.

به گفته وی،در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه دامپروری چندین محور اصلی مدنظر بوده که شامل  استخراج و تولید اسپرم از نرهای برند مزرعه، تولید محصولات لبنی، تولید فراورده های پروتئینی ، بسته بندی متناسب با سلیقه روز  گوشت و تولید کمپوست است. 

غلامی،اذعان داشت که از این موارد درحال حاضر فقط یک مورد یعنی تولید محصولات لبنی درزمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی دراین شرکت فعال بوده که در این راستا از ظرفیت های  شرکت در کارخانه رابتا متعلق به شرکت می باشد استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شریف آباد،تصریح کرد که با هدف افزایش بازدهی وایجاد ارزش افزوده در سالجاری 4 محوردیگر  به فعالیت های جاری شرکت اضافه خواهد شد.

وی، با اشاره به شعار شرکت مبنی بر"از مزرعه تا سفره"، تاکید کرد که این شرکت پتانسیل های بالایی در زمینه تولیدو عرضه گوشت بسته بندی شده با کیفیت دارد.

غلامی،در رابطه با فعالیت درحوزه کشاورزی شرکت کشت و صنعت شریف آباد هم توضیح داد:در این حوزه بعد از تولید محصولات زراعی و گلخانه ای  این شرکت به دو بخش خدمات سردخانه ای  و عرضه محصول به صورت بسته بندی ورودی نکرده، در حالیکه مشتریان در شرایط فعلی به بسته بندی زیبا و متناسب با تکنولوژی روز اهمیت زیادی می دهند.

وی،با اشاره به دیگر برنامه های سالجاری شرکت کشت و صنعت شریف آباد،گفت که فروش عمده،خرده فروشی،فروش سازمانی، فروش مجازی،عرضه مستقیم محصولات در فروشگاهای زنجیره ای، با هدف افزایش بیشتر سهم ازبازار، رشد بازدهی و کسب سود بیشتر و ارتقای رضایتمندی  مشتریان دردستور کارخواهد گرفت.

مدیر عامل شرکت کشت و صنعت شریف آباد، اذعان داشت که یکی از مشکلات فعلی شرکت،  فروش محصولات با کیفیت به روش فله ای  و خام فروشی بوده گرچه سود مناسبی را نصیب شرکت می نماید منتهی این سود مورد انتظار این شرکت نیست و می توان با برنامه ای جدید نسبت به افزایش میزان سوددهی اقدام نمود.

وی،افزود که باهدف کسب سود بیشتر ، ورود به چرخه کشتارگاهی، خرده فروشی، فروش مجازی، فروش بدون واسطه و فروش در فروشگاههای زنجیره ای  از جمله سیاست های کلی شرکت بوده که درسالجاری  اجرایی میشود.

غلامی، تصریح کرد که محصولات گوشتی شرکت به دلیل کیفیت بالا،  قابلیت عرضه درمقدار زیاد درفروشگاههای زنجیره ای را خواهد داشت.

وی، درباره افزایش قیمت نهاده های تولید هم  گفت که با برنامه ریزی های انجام شده ، شرکت از سال گذشته اقدام به خرید نهاده های تولید کرده ودرحال حاضر شرکت دارای ذخیره مناسبی از نهاده های دامی است که این امر درکاهش هزینه های جاری شرکت به شدت تاثیر گذار بوده است. 

به گفته وی،یکی ازروش های جدید شرکت با هدف حذف واسطه ها و کاهش هزینه های جاری، پیش خرید محصول جو از کشاورزان بوده که با خرید این محصولات از کشاورزان درصد بالایی در هزینه های خرید نهاده های تولید شرکت کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت شریف آباد،درباره ضرورت نوسازی و بهسازی تجهیزات قدیمی شرکت هم گفت که  نگهداری نهاده های دامی در گذشته از دقت و کیفیت لازم برخوردار نبود که به تازگی این امر مهم دنبال شده، به نحوی که با ساخت و ایجاد انبار نهاده ها، تاثیرات منفی سرمایشی و گرمایشی اقلیم مزرعه بر محصولات ذخیره سازی شده تا 25 درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، بخشی از تجهیزات این شرکت فرسوده بوده که نیازمند نوسازی است، بنابراین نوسازی این زیرساخت های شرکت با اولویت سلامت محصولات شروع شده  که جا دارد ازحمایت های دولت بابت ارایه تسهیلات خرید تجهیزات حوزه کشاورزی قدردانی  کرد.

غلامی،دربخش دیگر اظهارات خود، گفت که درحال حاضردر نیمی از مزارع کشاورزی شرکت از تکنولوژی های آبیاری روزدنیا استفاده میشود که در سالجاری نیز 25درصد دیگر زمین های زراعی به این تکنولوژی مجهزمی شوند.

وی، با بیان اینکه قبل ازحضور او در این شرکت، قیمت هر سهم شرکت کشت و صنعت شریف آباد حدود 230 تومان بوده است، ادامه داد که بعد از برگزاری مجمع سالیانه شرکت و ایجاد  شفافیت بیشتر درمورد برنامه های آتی شرکت ، قیمت سهم تا اکنون به دو برابر افزایش یافته است.

وی،  گفت که در بودجه سال جاری سود خالص شرکت کشت و صنعت شریف آباد عدد مناسبی هدفگذاری شده که با انجام اقدامات مناسب در تلاش هستیم که سود خالص شرکت نسبت بودجه نیز افزایش خوبی داشته باشد.

ارسال نظر