سر ریز ۸ سد در کردستان

سر ریز ۸ سد در کردستان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان با بیان اینکه هشت سد استان کردستان در پی بارندگی‌های اخیر سرریز شده است، گفت: حجم ذخیره آب مخازن سدهای استان کردستان به ۷۲ درصد رسیده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت نیرو، "آرش آریانژاد" با اشاره به بارش‌های مناسب اخیر در استان کردستان گفت: حجم آب ذخیره پشت سدها در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری متوسط بارندگی استان کردستان ۴۲۰ میلی‌متر بوده است، خاطرنشان کرد: در شهرستان مریوان با حدود ۱۰۰۰ میلی‌متر و بانه با ۸۰۰ میلی‌متر بیشترین میزان دریافت نزولات آسمانی را شاهد بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان افزود: با توجه به رواناب‌های خوبی که در سال آبی جاری به مخازن سدهای استان کردستان جاری شده، شاهد سرریز شدن ۸ سد در کردستان شده‌ایم.

آریانژاد با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر فعال شدن سامانه جدید بارشی در این استان، خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی استان کردستان برای روزهای دوشنبه ۱۷ و سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه سال جاری، با درنظر گرفتن پیش‌بینی حجم بارش‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها توصیه می‌شود شهروندان از توقف و اتراق در حاشیه رودخانه و مخازن سدهای استان اکیداً خودداری کنند.

ارسال نظر