ظرفیت افزایش تولید نیروگاه های کوچک در تهران، قم و البرز تا ۵۰۰مگاوات وجود دارد

ظرفیت افزایش تولید نیروگاه های کوچک در تهران، قم و البرز تا ۵۰۰مگاوات وجود دارد

مجری مولدهای تولید پراکنده برق منطقه ای تهران گفت: ظرفیت تولید نیروگاه های کوچک مقیاس در سه استان تهران، قم و البرز تا ۵۰۰ مگاوات افزایش می یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، «رزم آرا ذاکری» افزود: ظرفیت مولدهای تولید پراکنده تحت پوشش برق منطقه‌ای تهران در استان قم، به میزان ۲۵ مگاوات افزایش یافت.

وی گفت: با استفاده از اعتبارات بخش خصوصی (کارخانه فولاد غرب آسیا) برای توسعه و تقویت شبکه تحت پوشش، این پروژه در راستای تامین برق پایدار و مطمئن مشترکان استان قم، به انجام رسیده و در مدار بهره برداری قرار گرفت.

وی تأثیر اجرای این پروژه‌ها را برای مردم با اهمیت دانست و ادامه داد: نصب و راه‌اندازی این گونه مولدها، موجب تأمین برق پایدار، کاهش خاموشی‌های احتمالی، افزایش بازده تبدیل انرژی و حفظ بهتر ذخایر و کاهش آلودگی زیست محیطی می‌شود.

مجری طرح تولید پراکنده برق منطقه ای تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید نیروگاهی کوچک مقیاس در استان های تهران قم و البرز به حدود ۲۱۰ مگاوات رسیده است، گفت: برنامه‌ریزی برای افزایش این ظرفیت تا ۵۰۰ مگاوات در دستور کار است.

ذاکری درباره نقش شایان نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس در حفظ پایداری شبکه برق به‌ویژه در فصل تابستان، افزود: نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس منافع و محاسن فراوانی دارند که مهم‌ترین این منافع، کاهش تلفات و کمک به حفظ پایداری شبکه برق در فصل تابستان است.

وی بیان داشت: اکنون تعدادی از مجتمع‌های بخش خصوصی از طریق نیروگاه‌های کوچک‌مقیاس نه‌تنها برق مورد نیاز خود را تولید می‌کنند، بلکه با فروش مازاد برق تولیدی به شبکه سراسری از این محل درآمد نیز کسب می‌کنند.

ارسال نظر