۱۷ شرکت برای احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی مشخص شدند

۱۷ شرکت برای احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی مشخص شدند

وزارت نیرو اعلام کرد: ۱۷ شرکت به ظرفیت یک هزار و ۱۷۲ مگاوات در چهارمین مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری برای احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی، برنده شدند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، چهارمین مناقصه عمومی سرمایه‌گذاری برای احداث ۴ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی در راستای اهداف دولت سیزدهم و وزارت نیرو، در تاریخ روز دوشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۲، جلسه بازگشایی پاکت با حضور نمایندگان شرکت‌ها، اعضای کمیسیون مناقصات و اعضای کمیته فنی و بازرگانی برگزار شد.

در این مناقصه ۲۰۰ شرکت اسناد ارزیابی را دریافت کردند که ۱۸۰ شرکت امتیاز لازم برای شرکت در مناقصه را توسط سازمان انرژی‌های ساتبا دریافت کردند.

نهایت ۱۷ شرکت به ظرفیت یک هزار و ۱۷۲ مگاوات برنده این مناقصه شدند. تا کنون در سه مناقصه برگزارشده برای احداث نیروگاه خورشیدی شرکت‌کنندگان به ترتیب یک هزار و ۸۸۵ مگاوات و در مناقصه چهارم یک هزار و ۱۷۲ مگاوات برنده شده‌اند که در مجموع حدود سه هزار و ۵۷ مگاوات از ۴ هزار مگاوات را شامل می‌شود.

بر این اساس، یکی از شرکت‌ها در ۳ ساختگاه به ظرفیت‌های ۲۱۵ مگاوات، ۳٠٠مگاوات و ۴۸۵ مگاواتی یعنی در مجموع هزار مگاوات برنده مناقصه شده است.

همچنین ۱۶ مرداد موعد ارسال دعوت‌نامه جهت عقد قرارداد توسط سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) با برندگان مناقصه است.

۲۲ فروردین سال گذشته رییس سازمان انرژی‌های تجدید پذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) گفت: برنامه احداث چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی با استفاده از ظرفیت ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید به تصویب شورای اقتصاد رسیده و مصوبه آن نیز روز گذشته ابلاغ شده است.

«محمود کمانی» در نشست تخصصی مدیران صنعت برق کشور درباره برنامه وزارت نیروی دولت سیزدهم برای احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر، افزود: برای تحقق این برنامه چهار هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی و سه هزار مگاوات نیروگاه بادی از طریق ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید احداث خواهد شد.

ارسال نظر