شناسه خبر : 14202

۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش نیروگاهی سرمایه گذاری شد

۴۰ هزار میلیارد تومان در بخش نیروگاهی سرمایه گذاری شد

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ایران گفت: ۴۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش نیروگاهی انجام شده است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی اصغر عبدلی مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ایران  با اشاره به آخرین وضعیت تعمیر و بهسازی نیروگا‌های کشور گفت: طبق روال هرسال با افزایش دمای هوا نیاز تامین برق در شبکه نیز افزایش می‌یابد. با توجه به شیوع بیماری کرونا هیچ وقفه‌ای در عملیات بهسازی نیروگاه‌ها ایجاد نشده است.

او ادامه داد: خوشبختانه باتوجه به تعمیر و تجهیز نیروگاه‌ها امسال توانسته‌ایم تابستان را بدون خاموشی بگذارنیم همه ساله تعمیر و تجهیز نیروگاه‌ها بدون وقفه به مدت ۸ ماه برای خدمات رسانی در فصل تابستان انجام می‌شود.

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ایران اضافه کرد: این تعمیرات نیروگاهی همه ساله بدون وقفه و طبق استاندارد‌های جهانی انجام می‌شود.

عبدلی گفت: تقریبا همه واحد‌های نیروگاهی طبق روال کار می‌کنند و با توجه به حجم زیاد نیروگاه‌ها تعداد بازده زمانی تجهیز نیروگاه‌ها محدود است.

او افزود: خوشبختانه از مهر ماه تا پایان اردیبهشت در بازه زمانی ۸ ماهه تعمیرات انجام می‌شود و از اوایل خرداد ماه تمامی نیروگاه‌ها برای برق ‌سانی آمادگی کامل دارند.

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ایران ادامه داد: نیروگاه‌های برق حرارتی تامین کننده ۸۵ درصد نیاز شبکه برق کشور هستند و براین اساس اقدام‌هایی برای پایداری این نیروگاه‌ها برای تامین نیاز‌های شبکه برای تابستان در دستور کار قرار گرفت.

عبدلی تصریح کرد: با توجه به حجم زیاد نیروگاه‌ها چیزی حدود ۱.۹ میلیون مگاوات ساعت حجم تعمیرات نیروگاه‌ها زمان می‌برد پیش بینی شده برای تابستان امسال دو هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش ظرفیت تولید جدید وارد مدار شود.

او گفت: در حال حاضر تا به امروز حدود ۴۰ درصد پیشرفت در بحث تعمیرات نیروگاه‌ها داشته‌ایم تا بتوانیم در تابستان ۱۴۰۰ بدون وقفه و خاموشی عبور کنیم.

خاموشی در تابستان ۱۴۰۰ نداریم

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی بیان کرد: در ادامه با اشاره به تامین سوخت نیروگاه‌های کشور گفت: تامین سوخت نیروگاه‌های کشور با توجه به قرارداد‌هایی که با وزارت نفت داشته‌ایم بدون وقفه در حال انجام است به طوری که تا به امروز قطعی گاز در نیروگاه‌های کشور به خصوص در تهران گزارش نشده است.

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی ایران ادامه داد: تدوین این امر و اجرای آن موجب ایجاد افزایش ظرفیت تولید به میزان ۳۰۰ مگاوات شده است که تابستان از آن استفاده خواهد شد.

عبدلی بیان کرد: تقریبا از ابتدای امسال تا پایان آذرماه میزان تولید نیروگاه‌های ۲۳۰ میلیارد کیلووات ساعت گذشته است و همچنین از نیمه دوم شهریورماه تاکنون همزمان با پایان پیک مصرف برق در کشور بیش از ۳۸ هزار مگاوات برنامه تعمیرات دوره‌ای و اساسی نیروگاه‌های حرارتی کشور انجام شده است.

به گفته این مقام مسئول نیروگاه‌های حرارتی ۲۱۵ میلیارد کیلووات ساعت نیروگاه‌های حرارتی تامین کرده‌اند و چیزی بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد تومان هم سرمایه گذاری در بخش نیروگاهی انجام شده است.

مدیرکل بهسازی نیروگاه‌ها و محیط زیست شرکت مادرتخصصی برق حرارتی در ادامه در خصوص سهم نیروگاه‌های کشور در تولید برق کشور اضافه کرد: همچنین سهم نیروگاه‌های کشور ۸۵ تا ۹۰ درصد انرژی الکتریکی توسط نیروگاه‌های حرارتی کشور انجام شده است.

عبدلی افزود: برای پیک تابستان امسال ۱۴ پروژه در حوزه تولید برق حرارتی با اعتباری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی شد که این طرح‌ها حدود یک هزار و ۳۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور افزود.

او در پایان گفت: تا پایان امسال هفت پروژه بزرگ دیگر با ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان عملیاتی خواه

ارسال نظر