شناسه خبر : 40221

صادرات در بخش معدن باید گسترش یابد

صادرات در بخش معدن باید گسترش یابد

رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: ما باید شرایطی را ایجاد کنیم که صادرات کشور در بخش معدن گسترش یابد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اکبری تالار پشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت:در حوزه معدن ظرفیت‌های بزرگی در کشور وجود دارد که نیاز است دولت اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشد. 

او گفت: از سوی دیگر بخش خصوصی نیز می‌بایست با همه قدرت در این صحنه حاضر شود. دولت باید این هنر را داشته باشد که از ظرفیت‌های بخش خصوصی در زمینه معدن استفاده کند. 

تالار پشتی گفت: این در حالی است که در شرایط کنونی ما با نقطه مطلوب در بخش معدن فاصله زیادی داریم و هنوز بخش معدن نتوانسته به صورت جدی به اقتصاد کشور کمک کند.

به گفته او،بخش خصوصی از این توانایی برخوردار است که بتواند در عرصه بین‌المللی حضور مؤثر و فعالی داشته باشد. اینکه ما عضو سازمان‌ها و گروه‌های بین‌المللی مانند بریکس، شانگهای و اوراسیا شویم و کشورهای منطقه به دنبال همکاری با ما باشند اما ما توجه جدی به این موضوع نداشته باشیم و اهمیتی ندهیم نشان‌دهنده عدم استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های کشور است. 

تالار پشتی گفت: در شرایط کنونی کشور در وضعیت تحریم قرار دارد و به همین دلیل ما باید بخش خصوصی را وارد صحنه کنیم و برای عضویت در سازمان‌ها و گروه‌های بین‌المللی برنامه داشته باشیم. اینکه تنها به عضویت در این سازمان‌ها و گروه‌ها دل‌خوش کنیم مشکلی از اقتصاد کشور حل نمی‌کند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن گفت: ما از دولت  انتظار داریم به بخش معدن توجه ویژه داشته باشد و به عنوان یک بخش رها شده به موضوع نگاه نکند. ما می‌بایست مراودات و ارتباط قوی‌تری در زمینه معدن با جهان داشته باشیم و علاوه بر اینکه نیازهای کشورهای دیگر را تأمین کنیم شرایطی را به وجود بیاوریم که نیازهای خود را نیز مرتفع کنیم. 

تالار پشتی گفت: ما نیازمند این هستیم که در عین حالی که واردات را کنترل می‌کنیم شرایطی را ایجاد کنیم که صادرات خود را نیز تقویت کنیم.

 

ارسال نظر