خام فروشی یک درصدی در بخش معدن

خام فروشی یک درصدی در بخش معدن

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در بخش معدن‌ خام فروشی ما حدود یک درصد است یعنی یک درصد کل برداشت معدنی که انجام می‌دهیم به صورت خام صادر می‌کنیم که این عدد بسیار خوبی است.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ؛ سیدرضا فاطمی‌امین در برنامه صف اول چهارشنبه ۲۳ فروردین ۱۴۰۲ به رشد تولید در بخش معدن در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طبق آماری که بانک مرکزی به لحاظ رشد اقتصادی در پاییز ۱۴۰۱ منتشر کرد در بخش صنعت ۱۱ و ۶ دهم بود که از سال ۹۶ به بعد بی‌نظیر است.
 
وی افزود: در ۹ ماهه سال گذشته این رشد به ۸ درصد رسید یعنی در هر فصل افزایش رشد داریم که این بیش از دو برابر کل اقتصاد کشور است.
 
فاطمی‌امین ادامه داد: در بخش معدن نیز که در سال ۱۴۰۰ رشد منفی و منهای یک درصد بود، در ۹ ماه سال ۱۴۰۱ به ۲ و ۹ دهم رسید یعنی حدود ۴ درصد رشد تولید در بخش معدن داشتیم.
 
وی درباره برنامه امسال وزارت صمت در بحث معادن راکد و غیرفعال کشور که به گفته رئیس جمهور تنها ۳۰۰ معدن تعیین تکلیف نشده‌اند، گفت: چند سالی بود که در بخش معدن کاهش تولید داشتیم به عبارتی رشد اقتصادی منفی بود، سال ۱۴۰۰ در ۹ ماه اول سال منهای یک درصد رشد داشتیم یعنی یک درصد کمتر از سال قبل از آن تولید شده بود که خوشبختانه در ۹ ماه اول سال ۱۴۰۱ رشد به ۲ و ۹ دهم رسید که این نشان‌دهنده تحرک در بخش معدن است.
ارسال نظر