شناسه خبر : 41914

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت های لیزینگ تمایلی به سرمایه گذاری درساخت مسکن ندارند

شرکت های لیزینگ تمایلی به سرمایه گذاری درساخت مسکن ندارند

دبیرکانون انبوه سازان ایران،اعلام کرد که شرکت های لیزینگ تمایلی به سرمایه گذاری در پروژه هایی مانند ساخت مسکن که دوره باز پرداخت آن طولانی مدت است را ندارند.

چابک آنلاین،سهیل سلمانیان، فرشید پورحاجت در گفتگو با چابک آنلاین،بیان کرد: شرکت های لیزینگ بیشتر با بانک ها و سیستم های بانکی مرتبط هستند، وقتی بانک ها تمایلی به ورود در بخش تولید مسکن  را ندارند، نباید چنین انتظاری را از شرکت های لیزینگ داشت که وارد بخش تولید مسکن شوند.

وی،با بیان این که مشارکت شرکت های لیزینگ در بخش تولید مسکن باعث تاثیرات به سزایی درافت قیمت مسکن خواهد شد، افزود: با این حال، اگر شرکت های لیزینگ فقط در بخش حوزه فروش مسکن مشارکت داشته باشند این امر باعث ایجاد تورم در بازار مسکن خواهد شد.

دبیرکانون انبوه سازان ایران ،بابیان این که صنعت مسکن در یک ساختار پرچالش در زمینه تامین منابع مالی فعالیت می کند،  افزود : بخش عمده تامین نقدینگی حوزه تولید مسکن از محل پیش فروش واحد های مسکونی و ساختمان است که در حال حاضر اوضاع و شرایطی خوبی ندارد.

وی،  ادامه داد: بخش دیگر تامین  نقدینگی صنعت ساختمان  توسط بانک ها در قالب وام مشارکت در ساخت بوده  که در حال حاضر این نوع تسهیلات  دارای شرایط سختی شده وبانک ها  به راحتی این تسهیلات را به سازندگان پرداخت نمی کنند.

پورحاجت،افزود: سازندگان در شرایطی قرار دارند که  اگر هر بخشی ،منابع مالی مناسبی در این زمینه تخصیص دهند از آن استقبال خواهند کرد.

 

ارسال نظر