شناسه خبر : 41822

اختصاصی چابک آنلاین؛

استفاده از تسهیلات لیزینگ ها برای سازندگان مسکن به صرفه نیست

استفاده از تسهیلات لیزینگ ها برای سازندگان مسکن به صرفه نیست

یک عضو هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان تهران معتقد است که لیزینگ ها ماموریت واقعی که برای آن ها تعریف شده را در زمینه لیزینگ املاک و ساختمان چندان رعایت نمی کنند.

چابک آنلاین،سهیل سلمانیان، حسن محتشم، در گفتگو با چابک آنلاین با بیان اینکه بیشتر لیزینگ ها در کشور زیر نظر بانک ها هستند، توضیح داد که لیزینگ ها بیشتر در بخش خودرو در داخل کشور فعال بوده و  در بخش مسکن آن طوری که باید فعالیت جدی  ندارند.

محتشم، ادامه داد: بیشتر متقاضیان منابع از لیزینگ ها افرادی بوده در دریافت منابع از بانک ها چندان  موفق نبوده اند.

وی، افزود: سازندگان به عنوان تولید کنندگان مسکن، بیشتر با سرمایه خودشان وارد پروژه ها می شوند و اگر بخواهند از منابعی خارج از سرمایه خود استفاده کنند ترجیح می دهند از منابعی استفاده کنند که کم بهره و کم سود باشد.

این عضو هیئت مدیره انجمن صنفی انبوه سازان تهران، ادامه داد: برای  سازندگان مسکن  استفاده از تسهیلات لیزینگ ها توجیه اقتصادی ندارد.

محتشم،با بیان این که ورود لیزینگ ها به بازار مسکن بی تاثیر نخواهد بود افزود:بازار مسکن و کنترل آن تحت دو مولفه اساسی خود را نشان می دهد،  یکی اینکه  بازار مسکن تابع اقتصاد کلان بوده  و با توجه به تورم و سر ریز سرمایه در بحث ساختمان و مسکن باعث ایجاد تقاضا می شود که این تقاضای واسطه گری  است.

 وی، ادامه داد: بخش بعدی این است که عرضه و تقاضا تا زمانی که به تعادل نرسد مشکل قیمت یا کنترل بازار مسکن را خواهیم داشت.

 

ارسال نظر